Blog » Nedir, Nasıl Yapılır? » Facebook Business Manager İşletme Hesabı Oluşturma ve Reklam Verme

Facebook Business Manager İşletme Hesabı Oluşturma ve Reklam Verme

Hosting Fiyatları

Facebook, çok uzun yıllardır hayatımızda ve birçoğumuz sosyal medya kullanmaya Facebook ile başladı diyebiliriz. Bir arkadaşlık sitesi olan Facebook, işletme hesabı özelliği ile müşteriler ile iletişim kurabileceğiniz, hedef kitlenizi genişletebileceğiniz, ürünlerinizin ya da hizmetinizin reklamını yapabileceğiniz bir platform haline geldi. İşletmenize kurumsal bir kimlik kazandırmanıza yardımcı olacak Facebook işletme hesabı ile ilgili merak ettiğiniz tüm detayları bu yazımızda bulabilirsiniz.

Facebook İşletme Hesabı (Business Manager) Nedir?

Facebook İşletme Hesabı yani Business Manager, Facebook üzerinden işletme hesabı oluşturmanızı sağlayan, işletmenize dair ilgili istatistikleri takip edebileceğiniz, reklamları yönetebileceğiniz bir portaldır. Business Manager ile markanız ile ilgili reklamları yayınlayabilir, bu reklamları takip edebilir, reklam hesaplarınızı yönetebilirsiniz. Bunun yanı sıra işletmenizi yönetmesi için bir ajans ya da pazarlama şirketi ile anlaşma sağlayabilmeniz de mümkün olur. Facebook İşletme Hesabı, sizin özel Facebook hesabınızdan ayrıdır. Yani kişisel bilgileriniz ile işletme hesabındaki bilgileriniz hiçbir şekilde birbirine karışmaz. 

İşletme hesabı özelliğini kullanabilmek için herhangi bir sınır bulunmuyor. İsterseniz küçük, isterseniz büyük çaplı bir işletmeye sahip olun. Bu iki seçenekte de çok büyük bir rahatlıkla işletme hesabını kullanabilirsiniz. Facebook işletme hesabı portalı, birden fazla kişi tarafından kullanılabilir. İşletme sahibi de tüm bunları tek bir elden kolaylıkla yönetebilir. Eğer bir işletme sahibi iseniz ve işletmenizi büyütmek, reklam vermek, bu reklamları takip etmek istiyorsanız Facebook İşletme Hesabı tam da size göre olacaktır. Güvenlik açısından da büyük bir avantaj sağlayan bu özellik, yetkilerin tek bir elde toplanması sayesinde güvenlik açıklarını da en aza indirger. Yöneticinin izin vermediği hiç kimse bilgilere erişemez.

Facebook İşletme Hesabı oluşturmak için herhangi bir ücret gerekmediğini de belirtelim. 

Facebook İşletme Hesabı Kurulumu

  •  Facebook İşletme Hesabı kurulumu yapmak için ilk olarak Business.facebook.com adresine giriş yapmanız gerekiyor. Eğer bir Facebook hesabınız yoksa buradan kendinize yeni bir hesap oluşturmanız gerekiyor. Eğer bir Facebook hesabınız varsa yine bu sayfaya tıklayarak kullanıcı bilgileriniz ile giriş yapmalısınız.
  • Giriş yaptıktan sonra karşınıza yeni bir sayfa açılacak. Bu sayfada sizden bazı bilgiler istenecek. Kimlik bilgilerinizi, adınızı, soyadınızı, e-posta adresinizi ve işletme adınızı ilgili alanlara girin ve ileri seçeneğine tıklayın.
  • Tüm bu işlemleri gerçekleştirdikten sonra doğrudan Facebook Business hesabınıza yönlendirileceksiniz. Burada sizi bir özelleştirme adımı bekliyor olacak. Bu adımda şirketinize ait bilgileri girmelisiniz. İş adresinizi, iş telefonunuzu, internet sitenize ait URL’yi ve işletmenin amacını belirten bilgileri ilgili alanlara girin. Bu bilgileri girdikten sonra özelleştirme adımını da tamamlamış olacaksınız.
  • Tüm bu adımları eksiksiz bir şekilde tamamladıktan sonra kurulumunuz gerçekleşmiş olacaktır. Bundan sonra ise hesabınızı özelleştirmeniz, sayfa eklemeniz ve reklam oluşturmanız gerekiyor. Şimdi gelin sırayla gereken diğer adımları inceleyelim.

Facebok İşletme Hesabına Kişi Eklemek

Facebook İşletme Hesabınızı yönetmek için birden fazla kişi ekleyebilirsiniz. Kişi eklemek için aşağıdaki adımları takip etmeniz gerekiyor.

  • İlk olarak İşletme Ayarları bölümüne gidin.
  • Sonrasında Kişiler seçeneğine tıklayın ve eklemek istediğiniz kişinin e -posta adresini girin.
  • Hangi görevi vermek istiyorsanız belirtin. Burada çalışan erişimi ve yönetici erişimi olmak üzere iki ayrı seçenek karşınıza çıkacaktır.
  • Daha sonra ileri seçeneğine tıklayın. Kişiyi hangi göreve atamak istiyorsanız o görevi seçin.
  • Son olarak Davet Et seçeneğine tıklayın.

Facebook İşletme Hesabına Ödeme Yöntemi Ekleme

  • Facebook İşletme Hesabı oluşturmak tamamen ücretsiz fakat bu hesap aracılığıyla reklam verebilmeniz için belirli bir ücret ödemeniz gerekiyor. 
  • İlk olarak İşletme Ayarları bölümüne gidin. Burada karşınıza Ödemeler bölümü çıkacak.
  • Ödemeler bölümünde yer alan Ekle seçeneğine tıklayın. Ödeme yapacağınız türü seçin ve ödeme bilgilerinizi ilgili alanlara girin. Son olarak Devam butonuna tıklayın. Böylece ödeme yönteminizi de seçmiş olacaksınız.
Facebook İşletme Hesabına Ödeme Yöntemi Ekleme

Facebook’ta Nasıl Reklam Verilir?

Az önce de bahsettiğimiz gibi Facebook artık yalnızca bir arkadaşlık sitesi olarak kullanılmıyor. Sosyal medya denince akla gelen ilk platformlardan biri olan Facebook ile işletmenizin, şirketinizin reklamını yapabilir ve adınızı çok daha geniş kitlelere duyurabilirsiniz. Facebook İşletme Hesabınızı açtıktan sonra nasıl reklam vereceğinizi gelin hep birlikte inceleyelim.

  • Facebook’ta reklam verebilmeniz için öncelikle https://business.facebook.com adresine giriş yapmalısınız.
  • Burada karşınıza bir menü çıkacak. Bu menüde Reklam Yöneticisi (Ads Manager) kategorisini seçin. Reklam Yöneticisi yalnızca reklam vermenizi sağlamaz. Aynı zamanda bu sayfadan daha önce vermiş olduğunuz reklamları görebilir, bu reklam kampanyaları hakkında dilediğiniz bilgiye ulaşabilirsiniz. Bunun yanı sıra reklamlarınız ile ilgili ölçümleri de kontrol edebilirsiniz. 
  • Daha sonra karşınıza açılan yeni sayfada reklamınızı oluşturmaya başlamak için ‘‘Reklam Oluştur (Create)’’ seçeneğine tıklayın.
  • Burada karşınıza ‘‘Facebook Reklam Çeşitleri’’ bölümü gelecek. Reklamı hangi amaç ile veriyorsanız onunla bağlantılı olan gerekli bilgileri girerek devam edin. Burada önemli detay ise reklamı hangi amaç ile verdiğiniz olacaktır. Reklam vermedeki amacınız hedef kitlenizi genişletmekse etkileşim reklamları (engagement) seçeneğini tıklayabilirsiniz.  Facebook, bu uygulaması ile bizlere birçok farklı alanda reklam verme seçeneği sunuyor. Bu reklamlar arasında da sayfa beğenisi reklamları en çok tercih edilenlerden biri oluyor. Bu örneğimizde sayfa beğenmeleri reklamları üzerinden devam edelim. Bunun için ‘‘Etkileşim Reklamları’’ seçeneğine tıkladıktan sonra ‘‘Sayfa Beğenmeleri’’ seçeneğini tıklayın. 
  • Burada da önünüze yeni bir sayfa açılacaktır. Bu sayfada yer alan kutucuğa reklamının yapılmasını istediğiniz sayfanın adını yazın.
  • Sayfayı belirledikten sonra ekranda yer alan menüden reklamlarınızda görünmesini istediğiniz görselleri seçin. Görseller reklamlar için büyük önem taşır. Bu görsellerin boyutlarının 1200×440 olmasına özen gösterin.
  • Aynı sayfada kalmaya devam ederek lokasyon, yaş, cinsiyet gibi reklam için büyük önem taşıyan alanları doldurmalısınız. Bu demografik alanlar hedef kitleyi belirlemek için önem taşır. Şimdi gelin hedef kitleyi belirlemek için izlemeniz gereken yolları inceleyelim. 

Hedef Kitle Nasıl Belirlenir?

Hedef kitleyi doğru bir şekilde belirlemek reklamlar için en önemli unsurlardan biridir. Hedef kitleyi belirlerken amaçlanan, yeni müşteriler kazanırken eski müşterileri de kaybetmemektir. Hedef kitlenizi belirleyerek ne kadar kişiye hangi şekilde ulaşmak istediğinizi de belirlersiniz. Kitlenizin geniş olması demek daha fazla kişiye ulaşmanız anlamına gelir. Bunun için de ilk olarak yer hedeflemesi yapmalısınız. İşletmenize yakın olan yerleri yer hedeflemesinde seçerseniz reklamınızın amacına ulaşmasını sağlarsınız. Eğer sadece internet üzerinden satış yapan bir işletme iseniz her lokasyonu seçmeniz daha doğru olacaktır.

 Bir sonraki önemli adım ise yaş hedeflemesidir. Facebook, reklam için en küçük yaşın 13 olduğunu belirtmektedir. Bu durumda işletmenizin hitap ettiği yaşı 14’ten başlayarak belirlemeniz gerekir. Reklamını yapacağınız hizmetin ya da ürünün hangi yaş grubuna hitap edeceğini yaş hedeflemesi ile belirtin. Daha sonra ise cinsiyet hedeflemesi ile hangi cinsiyeti hedefleyeceğinizi seçin. Reklamınız için herhangi bir cinsiyete hitap etmek isteyebilirsiniz. İlgi alanları da önemli bir başka hedef kitle adımıdır. Facebook’ta ilgili bölümde ilgi alanlarına göre hedef kitle belirleyerek reklamınızın çok daha geniş kitlelere yayılmasını sağlayabilirsiniz. İlgi alanları kitap, film, seyahat, spor olabilir. 

Demografik seçimler de reklamınızın hedef kitlesini belirlemenizde büyük rol oynar. Kullanıcıların eğitim bilgileri, medeni durumları önem taşır. Facebook’ta da üç farklı hedef kitle seçeneği bulunur. Bunlar; 

  • Özel Hedef Kitleleri
  • Konum Hedeflemeleri
  • Yaş Hedeflemeleri olarak bilinir.

Özel Hedef Kitleleri, müşterileriniz ile daha önce bulunmuş olduğunuz etkileşimlere bağlı olarak elde edilen verilerden oluşur. Özel hedef kitleleri özelleştirilmiş verileri kullanır.

Konum Hedeflemeleri, dilediğiniz şehirdeki, eyaletteki, bölgedeki kişilere ulaşmanızı sağlar. Konum hedeflemesi yaparak seçtiğiniz konumdaki kişilere ulaşmanız kolay bir hale gelir.

Yaş Hedeflemeleri sayesinde belirli bir yaş aralığındaki kişileri hedeflemenizde yardımcı olur. Burada dilediğiniz yaş grubunu seçerek hedeflemenizi yapabilirsiniz. Yaş grupları arasında; 13-17, 18-24, 25-34, 35-44, 45-54, 55-64, 65+ seçenekleri bulunuyor. Bu seçeneklerden birini seçerek hedef kitlenizi yaş grubuna göre belirleyebilirsiniz. Bu yaş grubuna bağlı olmanıza gerek yok. 13-64 gibi bir seçeneği de kendiniz oluşturabilirsiniz. 

Yaş (Age), Cinsiyet (Gender) bölümlerinden yaş ve cinsiyeti belirleyebilirsiniz. Örneğin; 25-45 yaş arasında erkeklere hitap etmek istiyorsanız bu bilgileri girmeniz gerekiyor.

Daha sonra ayrıntılı hedefleme (detailed targeting) bölümüne geleceksiniz. Burada demografik bilgileri (demographics), ilgi alanlarını (interests), davranışlar (behavior) seçeneklerini tek tek doldurmalısınız.

  • Hedef kitleyi nasıl belirleyeceğimizi öğrendik. Bu aşamadan sonra da karşımıza Reklam Yerleşim Yerleri (Placements) bölümü geliyor. Burada reklamınızın nerede gösterileceğini belirleyeceksiniz. 12 farklı yerleşimden herhangi birini seçebilirsiniz. Burada en çok tercih edilen ise mobil anasayfa akışı(mobile news feed) oluyor. Bu seçenek, reklamınızın wi-fi bağlantısında olması durumunda reklamı gösteriyor. 
  • Bir sonraki adımda ise reklam için bütçeyi ayarlamanız gerekiyor. Reklamı programa göre yayınlama (run ads on a schedule) ya da her zaman yayınlama (run ads all the time) seçeneklerinden birini tercih edebilirsiniz. 
  • Son adıma geldik. Burada ise reklam metni ve önizleme bölümünde reklam ile ilgili bilgileri vermeniz gerekiyor. Burada metinleri kısa ve öz şekilde yazmak önem taşıyor. Bu işlemlerin tümünü gerçekleştirdikten sonra Facebook İşletme Hesabı ile Reklam Vermeyi gerçekleştirmiş olacaksınız. 
Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments