E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu
Hosting Fiyatları

İnsanların %44’ünün çevrimiçi alışveriş yolculuğuna bir Google aramasıyla başladığını ve Google’daki 1 numaralı sonucun tüm tıklamaların %31,7’sini aldığını düşünürsek, bir e-ticaret web sitesine sahipseniz, arama motorlarının üst sıralarında yer almanın bir öncelik olduğunu muhtemelen biliyorsunuzdur.

Peki üst sıralarda olmak için ne yapmanız gerekiyor?

SEO“.

Okumanızı Öneririz: SEO Nedir, Nasıl Yapılır?

Bu tabii ki sadece bizim verdiğimiz bir öneri değil.

Dijital pazarlama uzmanları ile yapılan bir ankete göre, uzmanların %42’si, e-ticaret web siteleri için en iyi sonuçlar veren kanalın SEO olduğunu söylüyor.

Neden mi?

SEO, sıfırdan bir yatırım ve uzun vadeli taahhüt gerektirse de, eğer doğru yaparsanız, sürdürülebilir bir trafik akışı sağlar. Başka bir deyişle, PPC veya ücretli sosyal medya reklamları gibi sonuçları görmek için sürekli para yatırmanıza gerek kalmaz.

E-ticaret’te SEO Nedir?

SEO, insanların aradığı yüksek kaliteli ve alakalı içeriğin arama motorları (en yaygın olarak Google) tarafından başarılı bir şekilde bulunmasını, taranmasını ve dizine eklenmesini sağlama eylemidir.

SEO, insanlar markanız hakkında henüz bir bilgiye sahip olmasa bile, ürünlerinizin ve web sitenizin bulmasını sağlamaya yardımcı olur.

Geçmişte SEO’da amaç, arama motorlarının kolayca anlayabileceği içerik yazmak olsa da, şimdi amaç, insanların yararlı bulduğu içeriğe odaklanmaktır. Bir anahtar kelimenin aşırı kullanımı, on yıl önce sıralamalarda üstlere çıkmanıza yardımcı olmuş olabilir, ancak arama motorları artık insanların etkileşimde bulunduğu ve onlardan bir şeyler öğrendiği içeriğe öncelik veriyor.

Neden E-ticaret Sitenizi SEO İçin Optimize Etmelisiniz?

Neden E-ticaret Sitenizi SEO İçin Optimize Etmelisiniz?

Alışveriş yapanların yüzde doksan üçü, ürün aramalarına dijital kanallarda başlıyor. 

Evet, bu gördüğünüz üzere çok büyük bir rakam ve bu rakamdan çıkarmanız gereken sonuç şu: “Eğer müşterileriniz sizi dijital kanallarda bulamıyorsa, markanız onlar için yok demektir.”

İşletmeler kulaktan kulağa iletişim yoluyla yalnızca bir süre başarılı olabilir, ancak müşterilerinizin yönlendirdiği kişiler işletmenizi bulamazsa, işlerinizi rakiplerinize kaptırabilirsiniz. 

Peki bu noktada SEO’nun katkısı ne olacak diyebilirsiniz?

SEO, mevcut ve potansiyel müşterilerinizin sizi bulmasını mümkün olduğunca kolaylaştırmaya yardımcı olur.

Eğer çevrimiçi satış yapıyorsanız, satışlarınızın nereden geldiğine dair bir analiz yapın. Google Analytics edinme raporlarına gidin ve kanala göre sıralama yapın. Büyük olasılıkla, organik trafiğin en yüksek trafik alan ve aynı zamanda en yüksek dönüşüm sağlayan kanallarınızdan biri olduğunu göreceksiniz.

Bu trafiğin bir kısmı (veya çoğu) markalı aramalardan (markanızı arayan ve sizi Google aracılığıyla bulan kişilerden) gelebilir, ancak bir kısmı, sunduğunuz bir ürünü arayan kişilerden yani markasız aramalardan gelir.

Şu anda markasız pek çok aramanız olmasa bile, SEO çalışmalarınızı artırarak, müşterilerinizin aradığı anahtar kelimelerde, marka adınızı eklemek zorunda kalmadan sizi bulmalarına yardımcı olabilirsiniz.

SEO, yukarıda anlattığımız gibi yatırım getirisi en yüksek pazarlama kanallarından biri olmasının yanı sıra, uzun vadeli faydalar da sağlar. Ücretli reklam yaptığınızda, reklamlar için ödeme yapmayı bıraktığınız an, o kanaldan gelen trafiğiniz durur ve bundan gelir elde etmeyi bırakırsınız. SEO ile, biraz zaman ve çaba, uzun süreli bir yatırım yapmış olursunuz.

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu

E-ticaret SEO, mağazanızı, aktif olarak ürünlerinizi arayan kişilerin önüne koyarak satışlarınızı organik olarak artırır. İster elektronik ürünler, ister giyim, ister hizmet satıyor olun; SEO, gelecekte uzun süre kâr getirecek bir yatırımdır.

Peki nereden başlamalısınız? 

En iyi SEO uygulamaları nelerdir? 

E-ticaret devleriyle nasıl rekabet edeceksiniz?

Şimdi tüm bu soruları ve daha fazlasını adım adım anlatacağız.

Haydi başlayalım!

1. E-ticaret SEO Stratejinizi Oluşturun

İster hedef kitle, ister satış rakamları ister belirli bir gelir hedefi olsun, ulaşmak istediğiniz şey için net bir e-ticaret stratejiniz olsun. Stratejinizi belirledikten sonra SEO’nuzu geliştirebileceğiniz araçlarla bu hedeflere ulaşmaya odaklanabilirsiniz.

2. Web Sitenizin İndexlenebilir Olduğundan Emin Olun

Tarama hataları ve dizine ekleme sorunları için Google Search Console’u kontrol edin. Bunun için XML site haritalarını buraya gönderebilir ve hatta hiçbir sayfanın taranmasının engellenmediğinden emin olmak için robots.txt sorunlarını ele alabilirsiniz.

3. Kategori ve Ürün Sayfalarını Oluşturun

Aşağıdaki adımlar, müşterilerinizin aramalarını karşılamak için özel içerik gerektiren potansiyel boşlukları bulmanıza yardımcı olabilir:

  • İçerik temalarınızı ve ürün gruplarınızı düzenlemek
  • Ürünlerin ilgili kategoriler ve alt kategoriler halinde gruplandırılması
  • Mevcut site hiyerarşinizi kontrol etme

Temel olarak, basit bir e-ticaret web sitesi mimarisi tercih edin ve sorunsuz bir kullanıcı deneyimi sağlamak ve müşteri hayal kırıklığını önlemek için her sayfayı mağazanızın ana sayfasından en fazla üç tık uzakta tutun.

4. Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Doğru anahtar kelimeleri seçmek, SEO için e-ticaret’in belki de en önemli parçasıdır. İnsanlar, belirli anahtar kelimeleri kullanarak istedikleri belirli ürünleri ararlar. Bu yüzünden sizin de potansiyel müşterilerinizin kullandığı anahtar kelimeleri kullanmanız gerekir.

Ürün sayfalarınız için anahtar kelimeleri seçmeden önce bilmeniz gereken birkaç önemli nokta vardır:

  • Bir anahtar kelime araştırma aracı kullanın

E-ticaret web sitenizi arama motorları için optimize ederken ihtiyacınız olan ilk şey, bir anahtar kelime araştırma aracıdır. Bu, web sitenizde sunduğunuz ürünleri, insanların nasıl arattığını gösterir. Bu da, sizi insanların hangi anahtar kelimeleri yazdığını tahmin etmekten kurtarır.

Bir anahtar kelime aracı kullanarak envanterinizdeki herhangi bir ürünü ya da ilgili anahtar kelimeleri de arayabilirsiniz. Bu, belirli anahtar kelimeleri ayda tam olarak kaç kişinin aradığını görmenizi sağlar.

Anahtar kelime araştırma araçları, anahtar kelime listenize ekleyebileceğiniz ve potansiyel olarak web sayfalarınızda kullanabileceğiniz diğer popüler anahtar kelimeleri de keşfetmenize yardımcı olacaktır.

  • Arama motoru otomatik önerme araçlarını kullanın

E-ticaret siteniz için anahtar kelimeleri araştırmanıza yarayacak ikinci ipucu, arama motorlarındaki otomatik önerme aracını kullanmaktır. Bir arama motoruna bir şey yazdığınızda, kelime öbeğinizi veya cümlenizi bitirmek için anahtar kelimeler önererek ne aradığınızı tahmin edecektir.

Arama motorları bunu yaparken rastgele kelimeler seçmezler. Önerilen anahtar kelimeler, geçmişte sizin gibi arama yapan kişiler tarafından kullanılmıştır. Bu, Robotik Süreç Otomasyonu ve makine öğreniminin bir işlevidir ve insanların aktif olarak ne aradığını görmenin başka bir yoludur.

  • Uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanın

Yukarıdaki yöntemin en önemli avantajı, otomatik olarak önerilen bu anahtar kelimelerin genellikle uzun kuyruklu olmasıdır. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, kısa kuyruklu anahtar kelimelerden daha uzun ve daha spesifiktir.

Kısa kuyruklu anahtar kelimeler yalnızca bir veya iki kelime içerir. Çok sayıda yüksek otorite web sitesine karşı rekabet ettiğiniz için arama motorlarında üst sıralarda yer almanızı zorlaştırır.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanırsanız, azalan rekabet nedeniyle SERP’lerde üst sıralarda yer almak çok daha kolaydır.

Diğer bir önemli avantaj, uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanan bir kullanıcının, güçlü bir potansiyel alıcı olma ihtimalidir. Çünkü bu kullanıcılar, tam olarak ne aradıklarını bilirler.

Web sayfalarınızda da aynı uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanırsanız, web siteniz ürününüzü satın almaya hazır kişilere sunulur.

  • LSI anahtar kelimeleri

Latent semantic indexing (LSI) anahtar kelimeleri, ana anahtar kelimenizle ilgili kelimelerdir. Anahtar kelime araştırma aracı kullandığınızı ve belirli bir ürün sayfasının sıralamasını istediğiniz uzun kuyruklu güzel bir anahtar kelime de bulduğunuzu varsayalım. Bunun üstüne ürün sayfanızda, kullanabileceğiniz alakalı anahtar kelimeler de bulmanız gerekir.

Bir arama motoru, anahtar kelimenizi sayfanızdaki ilgili anahtar kelimelerin yanında gördüğünde, sayfanızı ana anahtar kelimenizle alakalı olarak tanır. Bu, SERP’lerde üst sıralarda yer alma şansınızı büyük ölçüde artırır.

LSI anahtar kelimelerini bulmanın yolu, ana anahtar kelimenizi bir arama motoruna yazmaktır. İlgili anahtar kelimeler ve arama önerileri SERP’in yanında veya altında görünecektir. Sizinle alakalı olanları belirleyin ve bunları ürün sayfanızda kullanın.

5. Ürün İsimlerinizi Detaylıca Oluşturun ve Optimize Edin

Web sayfalarınız, özellikle ürün sayfalarınız, araştırdığınız ve seçtiğiniz anahtar kelimeleri yerleştirdiğiniz yerdir. Ürün sayfalarınızı optimize ederken birkaç farklı alanın ele alınması gerekir.

  • Başlık

Ürün başlığı, ürün sayfanızın tartışmasız en önemli kısmıdır. Başlık, web sayfanızın arama motoru sonuç sayfasında büyük, mavi harflerle görünen kısmıdır. Bu önemlidir, çünkü SERP’lerde sıralandığında, insanları web sitenize tıklamaya yönlendirecek olan şey budur. Anahtar kelime araştırmanız burada devreye girer.

Ürün sayfalarınız için başlık seçerken, onları olabildiğince benzersiz kılmanız önemlidir. Yinelenen içeriğe veya aynı başlığa sahip birden çok sayfaya sahip olmak sitenizin SEO’suna katkı sağlamaz.

İnsanların ürün başlıklarıyla ilgili yaptığı yaygın hatalardan biri, mağazalarının adını başlıklarının başına koymaktır. Özellikle aramadıkları sürece, kullanıcıların görmek istedikleri ilk şey bu değildir. Bu yüzden listeyi gözden geçirip kendilerine daha çok hitap edeni tıklamaları muhtemeldir. Sayfalarınızı optimize ederken, ilk önce mutlaka kullanıcının amacını düşünün.

  • URL

Ürün sayfanızın optimize edilmesi gereken ikinci kısmı URL’nizdir. Bir sayfanın URL’si, web tarayıcınızın adres çubuğunda görülür. Bu yüzden ürün sayfanızın URL’sini ürün başlığıyla mümkün olduğunca yakından eşleştirmeye çalışmanız gerekir. Yine, sayfalarınızın her birinin URL’leri birbirinden farklı ve her ürüne özgü olmalıdır.

Ürün başlığınızla eşleşen URL’lere sahip olmak SEO çalışmalarınıza yardımcı olacaktır. Çünkü bu, arama motorlarının ürününüzün tam olarak ne olduğunu anlamasına yardımcı olur. URL’niz ve başlığınız tamamen farklıysa, belirsizlik oluşur ve SERP’lerdeki sıralamanızı olumsuz yönde etkilenir.

  • Meta Açıklama

Meta açıklama, arama motoru sonuçlarında sayfa başlığınızın altında görünen kısa pasajdır.

Web sayfanızın başlığındaki küçük bir HTML kodunu değiştirerek düzenlenebilir. İçerik yönetim sistemleri ve bazı ücretsiz web sitesi oluşturucular, web sitenizin kodunu düzenlemek zorunda kalmadan meta açıklamalar yazmanıza olanak tanır.

Meta açıklamalar SEO’nun çok önemli bir parçasıydı, ancak son birkaç yılda daha önemi azalmıştır. Fakat ne olursa olsun, iyi bir meta açıklama oluşturmak için zaman harcamaya değer. İyi yazılmış bir meta açıklama, arama yapanları, sayfanıza tıklamaya ikna edebilir.

Meta açıklamadaki kelimeler, birinin aramasında kullandığı anahtar kelimelerle eşleşiyorsa, kalın olarak görünecektir. Bu nedenle meta açıklamaya ürününüzle ilgili anahtar kelimeler eklemek iyi bir fikirdir. Arama yapan kişi meta açıklamanızda çok sayıda kendi aramasıyla benzeşen kelime görürse, bu arama yapan kişinin dikkatini çeker.

  • Ürün İçeriği

Ürün sayfanızdaki ana içerik gövdesi, ürün açıklamanızdır. Başlığınızda, URL’nizde veya meta açıklamanızda daha önce kullanmadığınız ikincil anahtar kelimeleri buraya koyabilirsiniz.

Fakat burada dikkat etmeniz gereken nokta, ürün açıklamanızın okuyucu için kolay anlaşılır olmasıdır. Kimse büyük bir metin duvarı ile karşı karşıya kalmak istemez. Okunması kolay değilse, insanlar web tarayıcılarındaki geri okunu tıklayarak arama motoru sonuç sayfasına dönecektir.

Bu, hemen çıkma oranınızı artıracaktır. Hemen çıkma oranınız, sitenizi tıklayan ve hemen siteden “geri dönen” kişilerin sayısıdır. Yüksek bir hemen çıkma oranı, arama motoru sıralamanızı olumsuz etkiler. 

Neden mi?

Çünkü insanların ilgilenmediği, yetkili olmayan bir site olarak görünürsünüz.

Peki ne yapmalıyım diyorsanız, ilgi çekici ürün açıklamaları yazmak için iletişiminizi kısa ve hızlı tutun. Paragrafları bir veya iki cümleyle sınırlayın. Ayrıca boyut, malzeme ve renk gibi belirli ürün ayrıntılarını listelerken madde işaretlerini kullanın. İnsanlar bu bilgiyi seçmek için bir paragrafı okumak zorunda kalmasın.

6. E-ticaret Siteniz Mobil Uyumlu Olsun

Aramaların %90’ına hakim olan arama motoru devi Google, mobil öncelikli indeksleme politikasına sahiptir. Bu, mobil cihazlar için optimize edilmiş web sitelerinin, yalnızca masaüstü bilgisayarlar için optimize edilmiş web sitelerinden önce dizine eklendiği anlamına gelir. 

Ayrıca, kullanıcıların yaklaşık %63’ü perakende sitelerine mobil cihazlarından göz atar. Bu koşullar altında, web sitenizi optimize etmemek akıllıca olmaz.

E-ticaret web sitelerinin SEO’sunu artırmak için mobil optimizasyon önlemleri gibi birkaç basit şeyle başlayabilirsiniz: 

  • Duyarlı bir tasarım tercih edin.
  • Web sitesi içeriğini daha kısa paragraflar halinde yazın.
  • Yükleme süresini kısaltın.
  • Web sayfalarındaki görüntüleri mobil görüntüleme için yeniden boyutlandırın.
  • Daha iyi kullanıcı deneyimi için web sitesinde gezinmeyi basitleştirin.

Mobil optimizasyon sayesinde, sayıları giderek artan mobil kullanıcılara kolayca hitap edebilir, böylece daha iyi bir kullanıcı deneyimi, daha fazla görünürlük ve satış elde edebilirsiniz.

7. SEO Uyumlu URL Yapıları Oluşturun

E-ticaret web siteleri için SEO’da çok önemli bir rol oynayan bir diğer önemli unsur da URL’lerdir. Bu, web sitenizin kullanıcı deneyimini ve arama motoru indekslemesini optimize etmeye yardımcı olur.

Bu noktada arama motorlarının anlaması kolay basit bir URL yazmak en iyisidir. Arama motorlarının okuması zor olduğundan URL’de ASCII olmayan karakterlerden kaçınmaya çalışın. 

İyi bir web sitesi sıralamasının bir diğer önemli yönü de breadcrumb’dür. Bu, kullanıcıların herhangi bir web sitesindeki gezinme yollarını takip ederek izleyebilecekleri bir izdir. Daha iyi kullanıcı deneyimi anlamına gelen sorunsuz kullanıcı navigasyonuna yardımcı olur. 

Ayrıca yinelenen içerik veya diğer gereksiz parametreler gibi sorunlardan kaçınmak için URL’ye anahtar kelimeler de ekleyebilirsiniz.

8. Ürün Görsellerinizi Optimize Edin

Görseller, herhangi bir e-ticaret sitesi için mükemmel bir sayfa içi SEO aracıdır. Bu yüzden düşük kaliteli görseller kullanmak, kaçınmanız gereken başlıca e-ticaret sitesi hatalarından biridir.

Çünkü insanlar sipariş vermeden önce yemeği görmek istedikleri gibi satın almadan önce ürünü de tüm açılardan görmek isterler.

E-ticarette görsel optimizasyonuyla ilgili ilk ipuçlarından biri, yüklediğiniz fotoğrafların yüksek kaliteli olduğundan ancak 100 KB’tan büyük olmadığından emin olmaktır. Aksi takdirde web sitenizin yükleme hızı düşebilir.

Ardından, insanların görsel arama yoluyla e-ticaret sitenize gelmesini istiyorsanız, her görsele alakalı bir anahtar kelime içeren alt metin ekleyin. Ayrıca, “resim 1” gibi dosya adlarından kaçının ve bunun yerine ürünü tanımlayan kelimeler kullanın.

9. Sektörünüzle İlgili Blog İçerikleri Üretin

Blog, bir web sitesine trafik çekmek için mükemmel bir yoldur. Bu, çoğu web sitesi sahibinin sitelerine yönlendiren içeriklerle dolu kendi bloglarını oluşturmalarını çok daha yönetilebilir hale getirir (ve harici bağlantılar da SEO’ya zarar vermez).

Bir başka seçenek de kendi alanınızda markanız veya favori ürünleriniz hakkında konuşmaya istekli blog yazarları bulmaktır. Bu noktada, onlara incelemeleri için ücretsiz ürünler vermeyi, uzmanlığınızı sergileyen bir konuk yazısı yazmayı veya reklam alanı ya da öne çıkan bir makale satın almayı düşünebilirsiniz.

10. Canonicalizasyonu Dikkatli Uygulayın

Web sitenizdeki bir başka içerik sorunu da yinelenen içerik olabilir. Yinelenen içerik, benzer anahtar kelimelerle yazılmış içeriktir. Bu yüzden web sitenizdeki benzer içerikleri belirlemeli ve arama motorlarına Canonical etiketler gibi yöntemleri kullanarak hangi sayfayı dikkate almaları gerektiğini söylemelisiniz.

Ayrıca bazı yinelenen sayfa ve içerik sorunları olup olmadığını belirleyin. Kanonik etiketleri uygulayarak her sayfa için tercih edilen sürüme işaret ettiğinizden emin olun. İşiniz bittiğinde, arama motorlarının seçtiğiniz kanonik etiketi tanıyıp tanımadığını kontrol edin.

11. Sayfalarınızın on-Page SEO Ayarlarını Yapın

Sayfa içi optimizasyon, online mağazanızın SEO bel kemiğidir ve ürün, kategori ve blog sayfalarınızın organik performansını iyileştirmek ve korumak için çok önemlidir. 

Bununla birlikte, her sayfa türünün belirli bir amacı ve içerik yapısı vardır, bu nedenle geliştirdiğiniz sayfa türüne bağlı olarak farklı bir optimizasyon stratejisi benimsemeniz gerekir.

Örneğin ürün sayfaları, ürün özelliklerine ve niteliklerine bağlı olarak daha hassas bir anahtar kelime seçimi gerektirir. Yani bir kozmetik mağazasının ürün sayfası için “maskara” anahtar kelimesini kullanamazsınız çünkü bu çok geneldir. “Hassas gözler için su geçirmez maskara” gibi daha spesifik bir anahtar kelimeye ihtiyacınız vardır.

Online mağaza ürün sayfalarını geliştirirken müşteri yorumlarına, görsel açıklaması için alternatif metin içeren yüksek kaliteli ürün görsellerine, ilgili ürünlerin dahili bağlantılarına ve net bir harekete geçirici mesaja odaklanmalısınız.

12. E-ticaret Sitenizi Hızlandırın

Web sitesi hızı, kullanıcı deneyimini büyük ölçüde etkiler. Ayrıca arama motoru sıralamalarını da etkiler. Bu yüzden bir e-ticaret web sitesi olarak, 3 saniyenin altında bir yükleme hızı hedeflemeniz gerekir. Bundan daha fazlası, web sitesinin trafik kaybetmesine neden olur. 

Hemen çıkma oranı yüksek olduğunda, arama motorunun gözünde güvenilirlik faktörünü kaybedersiniz ve bu da web sitesi sıralamasının düşmesine neden olur. 

Web sitenizin hızının düşmesini istemiyor musunuz? Aşağıda bazı ipuçları size bu konuda yardımcı olabilir:

  • Görüntüleri sıkıştırarak sayfa yükleme sürelerini azaltın.
  • Kodu küçültün.
  • Bir içerik dağıtım ağı (CDN) kullanın.
  • Web sitesini yavaşlatıyor olabilecek gereksiz öğeleri veya eklentileri kaldırmayı düşünün.

Bu basit önlemleri almak yalnızca SERP’teki sıralamanızın lehine çalışmakla kalmaz, aynı zamanda daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlar.

13. Kullanıcı Yorumlarından Faydalanın

Çevrimiçi yorumlar ve derecelendirmeler, Google’ın karmaşık çekirdek algoritması tarafından hesaba katılır. Olumlu yorumlar, arama motoruna web sitesinin güvenilirliği hakkında sinyal verir.

Bu, Google’ı sıralamaları yükseltmeye teşvik edebilir. Bu nedenle, müşterilerden olumlu yorum ve derecelendirmeler almak için gerçek bir çaba göstermeniz gerekir.

Ancak bu noktada en dikkat etmeniz gereken husus, değerlendirmeleri gerçek olmayan kullanıcılara yaptırmamaktır. Arama motoru bunu fark ettiğinde, sıralamalarınızı muhtemelen düşürür. Bu yüzden mümkün olduğunca doğal bir şekilde yorum kazanın. Mümkünse müşterilerden dürüst yorumlar bırakmalarını isteyin.

14. Google Merchant Center Kurulumu Yapın

Google Merchant Center, daha iyi keşfedilebilirlik için ürünleri listelemenizi sağlayan ücretsiz bir araçtır. Alışveriş yapanların ürünlerinizi keşfetmesini ve satın almasını sağlar.

Google’da çevrimiçi olarak çeşitli ürünler arayan milyonlarca müşteri vardır. Örneğin, biri su geçirmez bir dizüstü bilgisayar çantası arıyorsa ve bunu Google’a yazarsa, “alışveriş kategorisini” seçtiğinde sayısız seçenek bulur.

Google Merchant hesabını yeterince iyi optimize ederseniz, ürünleriniz Google alışveriş sonuçlarında üst sıralarda görünür ve web sitesinin çevrimiçi görünürlüğüne avantaj sağlar. Ürün listeleri Google arama sonuçlarında, Google Haritalar’da ve daha birçok yerde de görünebilir.

15. Product Schema Data Yapısından Faydalanın

Şema işaretlemeleri eklemek, e-ticaret çabalarınız için SEO’nuzu geliştirmenize yardımcı olabilir. Uygun şema işaretlemelerini kullanmak, arama motorlarının arama sonuçlarının en üstünde belirli sorgular hakkında ayrıntılı bilgiler gösteren zengin snippet’ler üretmesine yardımcı olabilir.

Ürün şeması yani product schema; bulunabilirliği, fiyatı, görselleri vb. gibi ürün açısından zengin bilgilerin reklamlar aracılığıyla görüntülenmesini sağlar.

16. Sektör ve Rakip Analizi Yapın

E-ticaret siteniz için site içi optimizasyona nasıl başlayacağınız konusunda hiçbir fikriniz yoksa, rakibinizin web sitesine ve tekliflerine göz atmanız gerekir.

İlk adım, sizden daha büyük bir rakip seçmektir. Bir Google araması yapmak ve arama sonuçlarında sizden daha üst sıralarda yer alan rakiplere göz atmak her zaman en iyi fikirdir. Bu noktada yeni fikir ve trendler bulmak için rakiplerinizin sitelerini kullanabilirsiniz. Ayrıca web sitenizde eksik olabilecek ve onlarda bulunan şeyleri de öğrenebilirsiniz.

17. Teknik SEO Çalışmalarına Önem Verin

Think With Google’a göre, sayfanızın yüklenme süresi 3 saniyeyi geçerse müşterinin web sitenizi terk etme ihtimali %32 artmaktadır. Yani sitenizin teknik arka planını optimize etmek düşündüğünüzden çok daha büyük bir rol oynar.

  • Sayfalarınızın hem masaüstü hem de mobil cihazlarda hızlı yüklendiğinden emin olun. 
  • Kırık bağlantıları düzeltin ve arama motorlarının sitenizi daha iyi anlayabilmesi için bir harita oluşturun. 
  • Sitenizi arama sonuçlarında daha görünür kılmak için yapılandırılmış veriler ekleyin.

18. Google Analytics ve Google Search Console Verilerinizi Analiz Edin

Online mağazanızın SEO’sunu iyileştirmek için atacağınız ilk adım, şu anda ne durumda olduğunu denetlemektir. Bunu yapmanın en iyi yolu, Google’ın sitenizi nasıl gördüğünü gösteren ücretsiz bir araç olan Google Search Console’u kullanmaktır. Google Arama Konsolu veya GSC, sitenizin SERP’lerinde (arama motoru sonuç sayfaları) nasıl performans gösterdiği hakkında önemli bilgiler sağlayarak ileriye dönük SEO stratejiniz hakkında size fikir verebilir.

GSC’ye Google hesabınızın Google Web Yöneticisi Araçları bölümünden erişebilir ve sitenizi bir mülk olarak ekleyebilirsiniz. Ayrıca, Site Haritaları raporunuzda görünecek olan site haritanızı Google’a göndermeniz gerekir.

GSC’de aşağıdakileri öğrenebilir ve izleyebilirsiniz:

  • Sıralamada yer aldığınız arama anahtar kelimeleri
  • En yüksek trafikli sayfalar
  • Ortalama TO (tıklama oranı)
  • Zaman içindeki gösterimler ve ortalama pozisyon
  • Sıralama artış ve azalışları
  • En yüksek trafik ve TO sorguları
  • Dizin ve dizine eklenmemiş sayfalar
  • Sitenizdeki toplam geri bağlantılar
  • AMP hataları

Google Analytics, e-ticaret siteniz hakkında kitle verileri, erişim yüzdesi, dönüşüm oranı ve toplam ziyaret sayısı gibi ek bilgiler sağlar. Ayrıca, web sitenizin optimizasyonuna ve yürütmek istediğiniz dijital kampanyalara yardımcı olacak yaklaşan etkinlikleri planlamak için de kullanılabilir.

Google Analytics’e erişmek için ise Google hesabınızla kurulum yapın ve izleme kodunu web sitenize ekleyin. Çoğu e-ticaret platformunda bu süreci kolaylaştıran yerleşik bir araç bulunur, böylece kodu sitenizdeki her sayfaya manuel olarak eklemeniz gerekmez. 

Hesabınız kurulduktan sonra verileri görüntülemeye ve sitenizin trafiği hakkında bilgi edinmeye başlayabilirsiniz. Hepsi dört ana kategori altında toplanan birkaç farklı rapor türü vardır:

  • Kitle Raporları: Demografi, ilgi alanları, coğrafya ve davranışları içerir.
  • Edinim Raporları: Tüm trafik, AdWords, SEO, sosyal ve kampanyaları analiz edin.
  • Davranış Raporları: Site içi davranış, içerik, hız, arama ve daha fazlasını izleyin.
  • Dönüşümler: Hedeflerinizi, e-ticaretinizi ve çok kanallı hunilerinizi takip edin.

19. E-ticaret Kullanıcı Deneyimini İyileştirin

Kullanıcı deneyimi (UX), SEO ve dönüşüm oranlarında kritik bir rol oynar. Sorunsuz ve sezgisel bir kullanıcı deneyimi, hemen çıkma oranlarını önemli ölçüde azaltabilir ve kullanıcıları sitenizde daha fazla zaman geçirmeye teşvik edebilir; bu da arama motorları tarafından kalite ve alaka düzeyinin bir işareti olarak yorumlanır. 

Adobe tarafından yapılan bir araştırmaya göre, içerik/düzen çekici değilse kullanıcıların %38’i bir web sitesiyle etkileşime geçmeyi bırakacaktır; bu da SEO ve dönüşüm optimizasyonunda iyi tasarımın öneminin altını çizmektedir.

Mağazanıza yönlendiren yüksek kaliteli backlink’ler ne kadar fazlaysa, e-ticaret SEO performansınız o kadar artar.

Google, algoritması hangi sitelere öncelik vereceğine karar verirken, kullanıcılara güvenilir bilgiler göstermek isteyen kaliteli ve güvenilir sitelere öncelik verir. Kaliteli, otoritesi yüksek domainlerden sitenize gelen backlink’ler, güvenilir bir içeriğe sahip olduğunuzu gösterir ve SERP’lerde daha üst sıralarda yer almanızı sağlar.

Backlink, e-ticaret mağazaları için önemli bir SEO gücü olabilir. Site otoritesini artırarak (ve dolayısıyla SERP’lerdeki sıralamalarını) doğrudan bağlantı trafiğini de yönlendirerek kullanıcı trafiği kazanmanızı sağlar. Bu stratejiyi doğru bir şekilde oluşturmak, en iyi pozisyonları kazanmanızı sağlar. Web sitenizi nişinizdeki rakiplerle karşılaştırarak, kullanıcınızın veya müşterinizin ilgilendikleri bilgileri bulmasını ve en iyi backlink profilini oluşturmasını kolaylaştırır.

Yukarıda anlattığımız temel bilgileri adım adım e-ticaret web sitenize doğru bir şekilde uygularsanız, SERP sıralamanızda şüphesiz bir gelişme görürsünüz.

Domain Sorgulama