Blog » Dijital Pazarlama » E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu
Dijital Pazarlama Startup/KOBİ WordPress

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu

Hosting Fiyatları

İnsanların %44’ünün çevrimiçi alışveriş yolculuğuna bir Google aramasıyla başladığını ve Google’daki 1 numaralı sonucun tüm tıklamaların %31,7’sini aldığını düşünürsek, bir e-ticaret web sitesine sahipseniz, arama motorlarının üst sıralarında yer almanın bir öncelik olduğunu muhtemelen biliyorsunuzdur.

Peki üst sıralarda olmak için ne yapmanız gerekiyor?

“SEO”.

Bu tabii ki sadece bizim verdiğimiz bir öneri değil.

Dijital pazarlama uzmanları ile yapılan bir ankete göre, uzmanların %42’si, e-ticaret web siteleri için en iyi sonuçlar veren kanalın SEO olduğunu söylüyor.

Neden mi?

SEO, sıfırdan bir yatırım ve uzun vadeli taahhüt gerektirse de, eğer doğru yaparsanız, sürdürülebilir bir trafik akışı sağlar. Başka bir deyişle, PPC veya ücretli sosyal medya reklamları gibi sonuçları görmek için sürekli para yatırmanıza gerek kalmaz.

E-ticaret’te SEO Nedir?

SEO, insanların aradığı yüksek kaliteli ve alakalı içeriğin arama motorları (en yaygın olarak Google) tarafından başarılı bir şekilde bulunmasını, taranmasını ve dizine eklenmesini sağlama eylemidir.

SEO, insanlar markanız hakkında henüz bir bilgiye sahip olmasa bile, ürünlerinizin ve web sitenizin bulmasını sağlamaya yardımcı olur.

Geçmişte SEO’da amaç, arama motorlarının kolayca anlayabileceği içerik yazmak olsa da, şimdi amaç, insanların yararlı bulduğu içeriğe odaklanmaktır. Bir anahtar kelimenin aşırı kullanımı, on yıl önce sıralamalarda üstlere çıkmanıza yardımcı olmuş olabilir, ancak arama motorları artık insanların etkileşimde bulunduğu ve onlardan bir şeyler öğrendiği içeriğe öncelik veriyor.

Neden E-ticaret Sitenizi SEO İçin Optimize Etmelisiniz?

Neden E-ticaret Sitenizi SEO İçin Optimize Etmelisiniz?

Alışveriş yapanların yüzde doksan üçü, ürün aramalarına dijital kanallarda başlıyor. 

Evet, bu gördüğünüz üzere çok büyük bir rakam ve bu rakamdan çıkarmanız gereken sonuç şu: “Eğer müşterileriniz sizi dijital kanallarda bulamıyorsa, markanız onlar için yok demektir.”

İşletmeler kulaktan kulağa iletişim yoluyla yalnızca bir süre başarılı olabilir, ancak müşterilerinizin yönlendirdiği kişiler işletmenizi bulamazsa, işlerinizi rakiplerinize kaptırabilirsiniz. 

Peki bu noktada SEO’nun katkısı ne olacak diyebilirsiniz?

SEO, mevcut ve potansiyel müşterilerinizin sizi bulmasını mümkün olduğunca kolaylaştırmaya yardımcı olur.

Eğer çevrimiçi satış yapıyorsanız, satışlarınızın nereden geldiğine dair bir analiz yapın. Google Analytics edinme raporlarına gidin ve kanala göre sıralama yapın. Büyük olasılıkla, organik trafiğin en yüksek trafik alan ve aynı zamanda en yüksek dönüşüm sağlayan kanallarınızdan biri olduğunu göreceksiniz.

Bu trafiğin bir kısmı (veya çoğu) markalı aramalardan (markanızı arayan ve sizi Google aracılığıyla bulan kişilerden) gelebilir, ancak bir kısmı, sunduğunuz bir ürünü arayan kişilerden yani markasız aramalardan gelir.

Şu anda markasız pek çok aramanız olmasa bile, SEO çalışmalarınızı artırarak, müşterilerinizin aradığı anahtar kelimelerde, marka adınızı eklemek zorunda kalmadan sizi bulmalarına yardımcı olabilirsiniz.

SEO, yukarıda anlattığımız gibi yatırım getirisi en yüksek pazarlama kanallarından biri olmasının yanı sıra, uzun vadeli faydalar da sağlar. Ücretli reklam yaptığınızda, reklamlar için ödeme yapmayı bıraktığınız an, o kanaldan gelen trafiğiniz durur ve bundan gelir elde etmeyi bırakırsınız. SEO ile, biraz zaman ve çaba, uzun süreli bir yatırım yapmış olursunuz.

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu

E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nasıl Yapılır? Bilmeniz Gereken 3 Temel SEO Optimizasyonu

E-ticaret SEO, mağazanızı, aktif olarak ürünlerinizi arayan kişilerin önüne koyarak satışlarınızı organik olarak artırır. İster elektronik ürünler, ister giyim, ister hizmet satıyor olun; SEO, gelecekte uzun süre kâr getirecek bir yatırımdır.

Peki nereden başlamalısınız? 

En iyi SEO uygulamaları nelerdir? 

E-ticaret devleriyle nasıl rekabet edeceksiniz?

Şimdi tüm bu soruları ve daha fazlasını adım adım anlatacağız.

Haydi başlayalım!

1. Anahtar Kelimeler

Doğru anahtar kelimeleri seçmek, SEO için e-ticaret’in belki de en önemli parçasıdır. İnsanlar, belirli anahtar kelimeleri kullanarak istedikleri belirli ürünleri ararlar. Bu yüzünden sizin de potansiyel müşterilerinizin kullandığı anahtar kelimeleri kullanmanız gerekir.

Ürün sayfalarınız için anahtar kelimeleri seçmeden önce bilmeniz gereken birkaç önemli nokta vardır:

  • Bir anahtar kelime araştırma aracı kullanın

E-ticaret web sitenizi arama motorları için optimize ederken ihtiyacınız olan ilk şey, bir anahtar kelime araştırma aracıdır. Bu, web sitenizde sunduğunuz ürünleri, insanların nasıl arattığını gösterir. Bu da, sizi insanların hangi anahtar kelimeleri yazdığını tahmin etmekten kurtarır.

Bir anahtar kelime aracı kullanarak envanterinizdeki herhangi bir ürünü ya da ilgili anahtar kelimeleri de arayabilirsiniz. Bu, belirli anahtar kelimeleri ayda tam olarak kaç kişinin aradığını görmenizi sağlar.

Anahtar kelime araştırma araçları, anahtar kelime listenize ekleyebileceğiniz ve potansiyel olarak web sayfalarınızda kullanabileceğiniz diğer popüler anahtar kelimeleri de keşfetmenize yardımcı olacaktır.

  • Arama motoru otomatik önerme araçlarını kullanın

E-ticaret siteniz için anahtar kelimeleri araştırmanıza yarayacak ikinci ipucu, arama motorlarındaki otomatik önerme aracını kullanmaktır. Bir arama motoruna bir şey yazdığınızda, kelime öbeğinizi veya cümlenizi bitirmek için anahtar kelimeler önererek ne aradığınızı tahmin edecektir.

Arama motorları bunu yaparken rastgele kelimeler seçmezler. Önerilen anahtar kelimeler, geçmişte sizin gibi arama yapan kişiler tarafından kullanılmıştır. Bu, Robotik Süreç Otomasyonu ve makine öğreniminin bir işlevidir ve insanların aktif olarak ne aradığını görmenin başka bir yoludur.

  • Uzun kuyruklu anahtar kelimelere odaklanın

Yukarıdaki yöntemin en önemli avantajı, otomatik olarak önerilen bu anahtar kelimelerin genellikle uzun kuyruklu olmasıdır. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, kısa kuyruklu anahtar kelimelerden daha uzun ve daha spesifiktir.

Kısa kuyruklu anahtar kelimeler yalnızca bir veya iki kelime içerir. Çok sayıda yüksek otorite web sitesine karşı rekabet ettiğiniz için arama motorlarında üst sıralarda yer almanızı zorlaştırır.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanırsanız, azalan rekabet nedeniyle SERP’lerde üst sıralarda yer almak çok daha kolaydır.

Diğer bir önemli avantaj, uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanan bir kullanıcının, güçlü bir potansiyel alıcı olma ihtimalidir. Çünkü bu kullanıcılar, tam olarak ne aradıklarını bilirler.

Web sayfalarınızda da aynı uzun kuyruklu anahtar kelimeleri kullanırsanız, web siteniz ürününüzü satın almaya hazır kişilere sunulur.

  • LSI anahtar kelimeleri

Latent semantic indexing (LSI) anahtar kelimeleri, ana anahtar kelimenizle ilgili kelimelerdir. Anahtar kelime araştırma aracı kullandığınızı ve belirli bir ürün sayfasının sıralamasını istediğiniz uzun kuyruklu güzel bir anahtar kelime de bulduğunuzu varsayalım. Bunun üstüne ürün sayfanızda, kullanabileceğiniz alakalı anahtar kelimeler de bulmanız gerekir.

Bir arama motoru, anahtar kelimenizi sayfanızdaki ilgili anahtar kelimelerin yanında gördüğünde, sayfanızı ana anahtar kelimenizle alakalı olarak tanır. Bu, SERP’lerde üst sıralarda yer alma şansınızı büyük ölçüde artırır.

LSI anahtar kelimelerini bulmanın yolu, ana anahtar kelimenizi bir arama motoruna yazmaktır. İlgili anahtar kelimeler ve arama önerileri SERP’in yanında veya altında görünecektir. Sizinle alakalı olanları belirleyin ve bunları ürün sayfanızda kullanın.

2. Ürün Sayfası İçin SEO

Web sayfalarınız, özellikle ürün sayfalarınız, araştırdığınız ve seçtiğiniz anahtar kelimeleri yerleştirdiğiniz yerdir. Ürün sayfalarınızı optimize ederken birkaç farklı alanın ele alınması gerekir.

  • Başlık

Ürün başlığı, ürün sayfanızın tartışmasız en önemli kısmıdır. Başlık, web sayfanızın arama motoru sonuç sayfasında büyük, mavi harflerle görünen kısmıdır. Bu önemlidir, çünkü SERP’lerde sıralandığında, insanları web sitenize tıklamaya yönlendirecek olan şey budur. Anahtar kelime araştırmanız burada devreye girer.

Ürün sayfalarınız için başlık seçerken, onları olabildiğince benzersiz kılmanız önemlidir. Yinelenen içeriğe veya aynı başlığa sahip birden çok sayfaya sahip olmak sitenizin SEO’suna katkı sağlamaz.

İnsanların ürün başlıklarıyla ilgili yaptığı yaygın hatalardan biri, mağazalarının adını başlıklarının başına koymaktır. Özellikle aramadıkları sürece, kullanıcıların görmek istedikleri ilk şey bu değildir. Bu yüzden listeyi gözden geçirip kendilerine daha çok hitap edeni tıklamaları muhtemeldir. Sayfalarınızı optimize ederken, ilk önce mutlaka kullanıcının amacını düşünün.

  • URL

Ürün sayfanızın optimize edilmesi gereken ikinci kısmı URL’nizdir. Bir sayfanın URL’si, web tarayıcınızın adres çubuğunda görülür. Bu yüzden ürün sayfanızın URL’sini ürün başlığıyla mümkün olduğunca yakından eşleştirmeye çalışmanız gerekir. Yine, sayfalarınızın her birinin URL’leri birbirinden farklı ve her ürüne özgü olmalıdır.

Ürün başlığınızla eşleşen URL’lere sahip olmak SEO çalışmalarınıza yardımcı olacaktır. Çünkü bu, arama motorlarının ürününüzün tam olarak ne olduğunu anlamasına yardımcı olur. URL’niz ve başlığınız tamamen farklıysa, belirsizlik oluşur ve SERP’lerdeki sıralamanızı olumsuz yönde etkilenir.

  • Meta Açıklama

Meta açıklama, arama motoru sonuçlarında sayfa başlığınızın altında görünen kısa pasajdır.

Web sayfanızın başlığındaki küçük bir HTML kodunu değiştirerek düzenlenebilir. İçerik yönetim sistemleri ve bazı ücretsiz web sitesi oluşturucular, web sitenizin kodunu düzenlemek zorunda kalmadan meta açıklamalar yazmanıza olanak tanır.

Meta açıklamalar SEO’nun çok önemli bir parçasıydı, ancak son birkaç yılda daha önemi azalmıştır. Fakat ne olursa olsun, iyi bir meta açıklama oluşturmak için zaman harcamaya değer. İyi yazılmış bir meta açıklama, arama yapanları, sayfanıza tıklamaya ikna edebilir.

Meta açıklamadaki kelimeler, birinin aramasında kullandığı anahtar kelimelerle eşleşiyorsa, kalın olarak görünecektir. Bu nedenle meta açıklamaya ürününüzle ilgili anahtar kelimeler eklemek iyi bir fikirdir. Arama yapan kişi meta açıklamanızda çok sayıda kendi aramasıyla benzeşen kelime görürse, bu arama yapan kişinin dikkatini çeker.

  • Ürün İçeriği

Ürün sayfanızdaki ana içerik gövdesi, ürün açıklamanızdır. Başlığınızda, URL’nizde veya meta açıklamanızda daha önce kullanmadığınız ikincil anahtar kelimeleri buraya koyabilirsiniz.

Fakat burada dikkat etmeniz gereken nokta, ürün açıklamanızın okuyucu için kolay anlaşılır olmasıdır. Kimse büyük bir metin duvarı ile karşı karşıya kalmak istemez. Okunması kolay değilse, insanlar web tarayıcılarındaki geri okunu tıklayarak arama motoru sonuç sayfasına dönecektir.

Bu, hemen çıkma oranınızı artıracaktır. Hemen çıkma oranınız, sitenizi tıklayan ve hemen siteden “geri dönen” kişilerin sayısıdır. Yüksek bir hemen çıkma oranı, arama motoru sıralamanızı olumsuz etkiler. 

Neden mi?

Çünkü insanların ilgilenmediği, yetkili olmayan bir site olarak görünürsünüz.

Peki ne yapmalıyım diyorsanız, ilgi çekici ürün açıklamaları yazmak için iletişiminizi kısa ve hızlı tutun. Paragrafları bir veya iki cümleyle sınırlayın. Ayrıca boyut, malzeme ve renk gibi belirli ürün ayrıntılarını listelerken madde işaretlerini kullanın. İnsanlar bu bilgiyi seçmek için bir paragrafı okumak zorunda kalmasın.

3. Backlink Oluşturma

Mağazanıza yönlendiren yüksek kaliteli backlink’ler ne kadar fazlaysa, e-ticaret SEO performansınız o kadar artar.

Google, algoritması hangi sitelere öncelik vereceğine karar verirken, kullanıcılara güvenilir bilgiler göstermek isteyen kaliteli ve güvenilir sitelere öncelik verir. Kaliteli, otoritesi yüksek domainlerden sitenize gelen backlink’ler, güvenilir bir içeriğe sahip olduğunuzu gösterir ve SERP’lerde daha üst sıralarda yer almanızı sağlar.

Backlink, e-ticaret mağazaları için önemli bir SEO gücü olabilir. Site otoritesini artırarak (ve dolayısıyla SERP’lerdeki sıralamalarını) doğrudan bağlantı trafiğini de yönlendirerek kullanıcı trafiği kazanmanızı sağlar. Bu stratejiyi doğru bir şekilde oluşturmak, en iyi pozisyonları kazanmanızı sağlar. Web sitenizi nişinizdeki rakiplerle karşılaştırarak, kullanıcınızın veya müşterinizin ilgilendikleri bilgileri bulmasını ve en iyi backlink profilini oluşturmasını kolaylaştırır.

Yukarıda anlattığımız temel bilgileri adım adım e-ticaret web sitenize doğru bir şekilde uygularsanız, SERP sıralamanızda şüphesiz bir gelişme görürsünüz.

Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments