Ana sayfa » Dijital Pazarlama » E-ihracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?
Dijital Pazarlama

E-ihracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?

Hosting Fiyatları
Sending
User Review
0 (0 votes)
0 0 vote
Article Rating
E-ihracat Nedir? E-İhracat Nasıl Yapılır?

Çevrimiçi alışveriş, gençler ve teknoloji meraklıları için bir aktivite olmaktan çıkıp her yaştan insan için günlük bir aktivite haline geldi. E-ticaret platformları yeni ürünlere erişimi önemli ölçüde artırdığından, birçok pazar, çevrimiçi satışlarda çift haneli büyümeyi gördü ve görmeye devam ediyor. Tabii bu büyümeye en büyük katkıyı e-ihracat veriyor. 

Peki e-ihracat nedir?

E-ihracat; bir ülkede üretilen ve başka bir ülkedeki çevrimiçi alıcılara satılan mal ve hizmetlerdir.

E-ihracat sayesinde küçük işletmeler için daha rekabetçi bir pazar oluşur, niş şirketler ölçeklenebilir bir iş modeli uygular ve denizaşırı rakiplere ayak uydurabilirsiniz.

E-ihracat Neden Önemlidir?

2016 yılında, küresel çevrimiçi satışlar toplam 1,9 trilyon dolardı ve bu satış rakamı toplam küresel perakende satışların yüzde 8,7’sine karşılık geliyordu. 2020 yılına kadar, küresel çevrimiçi satışların 4,1 trilyon doları bulması ve bu satış rakamının toplam küresel perakende satışların yüzde 14,6’sına ulaşması bekleniyor.

Böylesine devasa bir pazarda, çevrimiçi bir ihracat stratejisi uygulamak, milyonlarca müşteriyi en küçük üreticinin bile erişimine sunar ve geleneksel ihracat kanallarından daha kolay piyasa erişimi sağlar. Bu nedenle, tüm ihracatçılar çevrimiçi kanalların satış stratejilerine nasıl uygulanabileceğini düşünmelidir. Çevrimiçi satışlarını önemli ölçüde artırmak isteyen herhangi bir işletme, düşünceli bir çevrimiçi ihracat stratejisi planlamaya yatırım yapmalıdır.

E-ihracatın Temelleri

E-ihracatın Temelleri

Geleneksel ihracatta ihracatçının müşterisi genellikle bir distribütör, toptancı veya bir perakende mağaza sahibidir. Bu da ihracatı B2B bir model haline getirir. Bu modelde, ihracatçılar ürünlerinin nasıl pazarlandığı, nerede satıldığı ve nasıl fiyatlandırıldığı konusunda kesin bir bilgi sahibi değildir.

E-ihracat ise işletmelere daha fazla seçenek sunar. İşletmeler, bir distribütör aracılığıyla B2B modeli kullanmaya devam edebilir ve ürünleri çevrimiçi tüketicilere satacak bir distribütöre satar.

İşletmeler, geleneksel ihracattan oldukça farklı olan işletmeden tüketiciye (B2C) modelini de seçebilir. Fakat bu modeli seçen işletmeler genellikle lojistik, sosyal medya, yabancı dil müşteri hizmetleri ve web sitesi tasarımı gibi alanlarda yerel uzmanlara ihtiyaç duyacaktır. Bu modelde, müşteri distribütör veya perakende mağazası yerine son tüketicidir.

E-ihracatın Avantajları Nelerdir?

E-ihracatın Avantajları Nelerdir?

İşletmenize uluslararası müşteri potansiyeli eklemek, size oldukça fazla avantaj sağlar. Peki dezavantaj ve risk ne olacak, diyebilirsiniz. Emin olun e-ihracat, e-ticaret’i yerel olarak yürütmekten daha riskli bir durum değildir. Asıl riskli olan durum, yabancı şirketler iç pazarınıza girdiğinde, karşı karşıya kalacağınız rekabettir. Fakat siz de ürünlerinizi ihraç ederseniz, herhangi bir rekabetle karşı karşıya kaldığınızda, durumdan daha az etkilenirsiniz.

Sadece bu kadar da değil. Diyelim ki işletmenizi satmaya karar verdiniz. Böyle bir satış söz konusu olduğunda, ihracat yapan bir firmaysanız, bu durum işletmenize önemli ölçüde değer katacaktır.

E-ihracat’ın avantajlarına tek tek göz atacak olursak:

  • İhracat yapan şirketler, yerli şirketlere göre %17 daha karlıdır. 
  • E-ihracat, sezonsal olarak düşen satış miktarlarını tolere edebilir.
  • E-ihracat, yeni uzmanlık alanları kazanmanızı sağlayarak iş becerilerinizi geliştirir.
  • Yeni uluslararası pazarlara dahil olmanıza ve üretim kapasitenizi maksimum seviyeye çıkarmanıza yardımcı olabilir.
  • Dış pazarlara entegre olarak iç pazar savunmasına yardımcı olursunuz.
  • Küresel alanda rekabet, dünya nüfusunun sadece %5’inden fazlasına ulaşabileceğiniz anlamına gelir.
  • Şirketinizi satmak istediğinizde, ihracat işinize daha fazla değer katar.

Tüm bu avantajlar göz önüne alındığında bile, e-ihracat yapmak size göz korkutucu geliyorsa, kesinlikle korkmanız gereken bir durum yok. Elde edeceğiniz kâr miktarı ve ülke dışındaki kullanılabilirlik ile e-ihracat ticaret hacminizi artıracaktır.

E-İhracat Planı

E-İhracat Planı

E-ihracat’ın karmaşık prosedürleri olabilir. Bu yüzden nereden başlayacağınızı bilmenizde fayda var. Öncelikle şirketiniz için uygulayacağınız e-ihracat planının mantıklı ve açık olması gerekir. Tüm bu ayrıntılara rağmen uluslararası alanda var olmak, sandığınız kadar zor değildir. Sadece bilmeniz gereken bazı ayrıntılar vardır. O ayrıntılara göz atacak olursak:

1- Hedef Pazarı, Kültürü ve Yasaları Anlayın

E-ihracat’ın birinci adımı, hedef pazarınız hakkında olabildiğince fazla bilgi sahibi olmaktır. Yeni müşterileriniz yurtiçi müşterilerinizden farklı olacaktır. Bu yüzden farklı iletişim stratejileri kullanmanız ve tamamen onların yaşam tarzına adapte olmanız gerekir. Hedef müşterilerinizin kim olduğunu bilmek, onlara ulaşabilmenin anahtarıdır.

Hedef müşterilerinizle ilgili araştırmalarınızı yaptınız. Şimdi sırada hedef ülkenin yasa ve yönetmelikleri var. Bu prosedürleri öğrenmek, vergilere ve ihracatla ilgili diğer işlemlere ne kadar ödeyeceğinizi hesaplamanıza yardımcı olur. Siz de bu sayede ek masrafları ürünlerinize nasıl yansıtmanız gerektiğini bilirsiniz.

Hedef müşterilerinizle ilgili araştırmalarınızı yaptınız, hedef ülkenizin yasa ve yönetmeliklerini de öğrendiniz. Şimdi sırada hedef ülkenin kültürünü ve dilini anlamak var. Bunun mümkün olmadığını düşünüyorsanız, ürününüzün hedeflediğiniz ülkede satılıp satılmayacağını daha iyi anlamak için yerel uzmanlarla ve yerel tüketicilerle iletişim kurun.

2. Stratejinizi Belirleyin

En küçük ayrıntılar da dahil olmak üzere, hedef pazarda nasıl ortaya çıkacağınıza dair adım adım bir iş planı oluşturun. Bu, uluslararası ticareti kolaylaştırmak için yerel işinizde nelere karar vermeniz gerektiğini anlamanıza yardımcı olacaktır.

Örneğin, yurtdışına göndereceğiniz ürünlerin lojistiğini nasıl ele alacaksınız?

Kaliteyi garanti edebiliyorsanız, müşteri hizmetleri ekibinizin hedef dilde hizmet sunması için dış kaynak kullanmak ister misiniz? Kullanmak istemediğiniz bir durumda sizinle iletişim kurmaya çalışan tüketiciler rahatsız olabilir.

Yasal işlerinizi yürütmek için yurtdışında bir tüzel kişiliğe sahip olmanız ve işinizin yasalar çerçevesinde çalıştığından emin olmanız gerekir.

3. Web Sitenizi Uluslararası Müşterilerinize Uygun Hale Getirin

Web siteniz mağazanız gibidir ve mükemmel görünmesi gerekir. Örneğin, hızlı, mobil cihazlar için optimize edilmiş ve uluslararası müşterileriniz için anlaşılabilir olmalıdır (Sitenizi çevirmenize yardımcı olacak bir profesyonel den yardım almanız gerekebilir).

Ayrıca, ürünlerinizin fiyatlarını otomatik olarak müşterinizin anlayacağı bir para biriminde sunmak için coğrafi yerelleştirmeyi de göz önünde bulundurmanız gerekir.

Açık bir teslimat ve iade politikasına sahip olmak, alışveriş sepetinin terk edilmesini önler ve müşteri hizmetleri ekibiniz için işleri kolaylaştırır.

4. Pazarlamaya Başlayın

Başarılı bir uluslararası strateji oluşturmak, yerel bir perspektife dayanarak bir strateji oluşturmak demektir. Bu yüzden müşterilerinizle kendi kültürlerine uygun iletişim kurmanız gerekir. Bu da kültür tarafından sıkça kullanılan yerel iletişim kanallarını kullanmak anlamına gelir. Farklı kültürel haberler, reklamlar vb. deneyebileceğiniz yöntemlerin başında gelir. Özellikle sosyal medya, ucuz ve etkili iletişim kurmak için harika bir araç olabilir. Yapay bir iletişimden kaçınmak için sosyal medyanızın hedef kültürünüzü anlayan biri tarafından yönetilmesi önemlidir.

5. Test Edin

Yurtdışında e-ticaret yapmaya başladıktan sonra yaptığınız işi test etmeniz gerekir. Alakalı geri bildirim almak için belirli müşterilere ürününüzün ücretsiz örneklerini sunmanız veya görünürlük kazanmak için ürünlerinizi yerel bir pazarda satmanız gerekir. Tüm bunlardan sonra işinizi daha iyi optimize etmek için bu test sonuçlarının analiz edilmesi gerekir.

E-İhracat Nasıl Yapılır?

E-İhracat Nasıl Yapılır?

E-ihracat nasıl yapılır, diye soruyorsanız, e-ihracat yapmanın 2 yöntemi var. Şimdi sırayla bu 2 yöntemi inceleyelim.

1. Kendi Web Siteniz Üzerinden E-ihracat Yapmak

Kendi web sitesi üzerinden e-ihracat yapmayı tercih eden çoğu işletme; pazarı test etmek, tüketici araştırması yapmak veya çevrimiçi e-ihracat kontrolünü elinde tutmak için bunu yapar. Bununla birlikte, satışlar arttıkça ve süreç daha karmaşık hale geldikçe, e-ihracat için dışarıdan yardım almak gerekir.

Potansiyel rakipleri araştırmak, başarılı bir e-ihracat işletmesinin tüketicilere neler sunduğunu anlamaya yardımcı olabilir. Ayrıca, başka bir ülkeden çevrimiçi bir ürün satın almadan önce tüketicilerin hangi bilgi ve hizmet düzeyini istediğini bilmek değerlendirme yaparken size fayda sağlayabilir.

Kendi web sitenizi yapmanıza alternatif olarak, web sitenizi geliştirmenize yardımcı olabilecek kapsamlı abonelik paketleri sağlayan teknoloji şirketleri de vardır. Magento, Shopify veya BigCommerce gibi şirketler, işletmelerin kendi e-ticaret web sitelerini oluşturmalarına yardımcı olur. Bu şirketlerdeki web site şablonları genellikle web sitesi tasarımı, e-ödeme ağ geçidi vb. işlevleri içerir. Yapmanız gereken sadece abonelik için kaydolmaktır. 

Fakat kendi web siteniz üzerinden e-ihracat yapıyorsanız bilmeniz gerekenler bazı noktalar vardır. Kendi web siteniz üzerinden satış yapmak uygun maliyetli olsa da, bu model rekabet ve müşteri tercihleri nedeniyle bazı ülkelerde iyi çalışmayabilir. Örneğin, ABD’de müşteriler istedikleri her şeyi satın almak için Amazon’u tercih ediyor, zahmetli buldukları için birden fazla web sitesini ziyaret etmekten hoşlanmaz. Bu yerel dev çevrimiçi pazarlarla rekabet etmeniz son derece zordur.

Bununla birlikte, çoğu Batı ülkesinde, Amazon ve eBay gibi dev çevrimiçi pazar yerileri olsa da, yerel müşteriler dünya çapında yeni ve kullanılmış ürünler için internette arama yapmayı seviyor. Kendi web siteniz yerel çevrimiçi pazarlarla rekabet edemeyebilir, ancak tüketicinizin sizi bulması için ek bir kanal olabilir.

Avantajları 

  • Dünya çapındaki tüm alıcılar şirketinizi bulabilir ve ürünlerinizi görüntüleyebilir.
  • Web sitenizi çevrimdışı sorular oluşturmak veya doğrudan satış yapmak için kullanabilirsiniz.
  • Marka bilinci oluşturma, pazarlama ve fiyatlandırma üzerinde tam kontrol sizdedir.
  • Çevrimiçi platformlara komisyon ödemek zorunda kalmazsınız.
  • Çevrimiçi mağazanızı nasıl yapılandıracağınız ve tanıtacağınız konusunda herhangi bir kısıtlama yoktur.
  • Müşterilerinizle doğrudan iletişim kurabilirsiniz.
  • Ödemeleri doğrudan müşterilerinizden çok az veya hiç gecikmeden alırsınız.

Dezavantajları 

  • Kendi web sitenizi tanıtmak çok zordur ve yüksek pazarlama bütçesi gerektirir.
  • Tüm operasyonlarla ilgilenmeniz gerekeceğinden çok emek yoğun bir çalışma yapmanız gerekir.
  • Farklı ülkeler farklı ödeme yöntemlerine sahip olduğundan, birden fazla e-ödeme ağ geçidini yönetmeniz gerekir.
  • Çevrimiçi işletmenizin her yönüyle başa çıkmak için kapsamlı bir e-ticaret bilgisine ihtiyacınız vardır.

2. Online Pazar Yerlerinden E-ihracat Yapmak

Amazon, eBay vb. çevrimiçi bir pazar platformundan e-ihracat yapmayı tercih eden çoğu işletme, daha fazla müşteri potansiyeline sahip olacak olsa da, kalabalığın arasından sıyrılmak genellikle zorlayıcı olabilir.

Çevrimiçi pazar modeli altında, işletmeler kendileri için bir mağaza kurabilir veya ürünleri listelemek için bir distribütör bulabilirler. Her iki durumda da, mevcut distribütörlerinizle rekabet etmemeniz önemlidir. Mevcut ihracat satışlarınız distribütörlerinize büyük ölçüde bağımlıysa, çevrimiçi mağazanızı amiral gemisi olarak kullanmayı düşünmelisiniz. Amiral mağazanız, daha ucuz fiyatlarla satışları artırmaya çalışmak yerine, yerel pazardaki resmi varlığınızı gösterir, bu sayede soruları yanıtlayabilir ve yerel müşteri hizmeti sunabilirsiniz.

Fakat çevrimiçi bir pazarda ürünleri listelemek yeterli değildir; işletmelerin satışları artırmak için etkili bir pazarlama stratejisi geliştirmeleri gerekmektedir. Bu, ürünlerini tanıtmak veya pazardaki ürünleri yönetmek için profesyonel hizmet sağlayıcılarını işe almanız anlamına gelir. Ayrıca çevrimiçi pazarlarda mağaza satış ücreti, ürün listeleme ücreti, depozito ve toplam satış hacmine göre sürekli komisyon ücreti vb. bir dizi ücret alınır. Bu da işletmenize maddi anlamda bir yük oluşturur.

Avantajları

  • Tüketicilerle doğrudan iletişim kurmanızı sağlar.
  • Marka itibarı üzerinde tam kontrol sağlar.

Dezavantajları

  • Ekstra servis sağlayıcıları gereklidir.
  • Çevrimiçi mağazalar için artan maliyetlerin zorlayıcıdır.

Bu yazıyı okuyan ve e-ihracat yapan bir işletmeyseniz, e-ihracatın işletmenize sağladığı faydaları yorum bölümünde bize yazın, bir sonraki güncellememizde listeye ekleyelim. Bu listeyi veya içeriğimizi geliştirmek için deneyimlerinizi ve önerilerinizi paylaşmayı unutmayın.

Domain Sorgulama