Blog » Nedir, Nasıl Yapılır? » Chatbot Nedir, Ne İşe Yarar? Yeni Başlayanlar için Chatbot Rehberi?
Nedir, Nasıl Yapılır? Teknoloji

Chatbot Nedir, Ne İşe Yarar? Yeni Başlayanlar için Chatbot Rehberi?

Hosting Fiyatları

Chatbot yani sohbet robotu, insanlarla ses, metin, jest vb. gibi çeşitli ortamlar aracılığıyla etkileşime giren bir yazılımdır. NLP (Natural language Processing – Doğal Dil İşleme) gibi AI (Yapay Zeka) etki alanlarının gücüne sahip bir sohbet robotu, insanlar ve teknoloji arasında daha doğal ve akıllı sohbetler sağlar.

Chatbot’lar, özellikle otomatik yanıt ve yönlendirmeler için müşteri hizmetleri tarafında yaygın olarak kullanılmıştır. Hala da kullanılmaya devam edilir. Ancak günümüzde; eğitim alanı, kişisel hizmetler, seyahat asistanlığı hizmetleri, tıp alanları vb. gibi çeşitli sektörlerde de kullanılmaktadır.

İşletmelerin chatbot’ları benimsemenin en önemli nedeni, işi daha verimli hale getirmeleri ve müşteri deneyimini geliştirmelerinden kaynaklanmaktadır.

Chatbot’lar Gerçekten Ne İşe Yarar?

Chatbot’lar, insanlarla sohbet etmek için tasarlanmıştır. Bu konuşmalar, temel düzeyden (örneğin, “Otobüsün ne zaman geldiğini söyle”) daha ileri düzeye (örneğin, Alexa ve Siri gibi) kadar uzanır.

Sohbet robotlarının yapabileceği bazı şeyleri aşağıda sizin için listeledik:

  • İnsan benzeri bir konuşma
  • Kullanıcı sorularını yanıtlama
  • Verileri toplama ve analiz etme
  • Kullanıcılara süreçler boyunca rehberlik etme
  • Kullanıcılara kişiselleştirilmiş hizmetler sağlamak için tahmine dayalı analitiği kullanma

Chatbot Türleri

Chatbot’lar 2 ana kategoriye ayrılır: 

1. Dil Tabanlı/ Kural Tabanlı:

Bu chatbot kategorisi, kullanıcı tarafından sorulan herhangi bir soruyu/sorguyu yanıtlamak için kuralı veya algoritmayı takip eder. Bunlar, yalnızca önceden programlanmış bir dizi soruya cevap verebilecek, sabit kodlama ile oluşturulan basit robotlardır. Bu nedenle robot, doğal yanıt veremez ve bu tür sohbet robotlarının zekası, tamamen onları tasarlayan programcıya bağlıdır.

Kural tabanlı sohbet robotlarını kullanmanın birçok avantajı vardır: 

  • Maliyetli değildir.
  • Kullanımı kolaydır.
  • Entegrasyonu kolaydır.
  • Son derece güvenlidir. 
  • Görseller, videolar ve vb. gibi etkileşimli öğeler içerebilir.

2. Yapay Zeka (AI) Sohbet Robotları

Daha spesifik olmak için makine öğrenimini kullanan AI sohbet robotları genellikle NLP (Doğal Dil İşleme) tekniği kullanılarak yapılır, herhangi bir yanıt vermeden veya herhangi bir işlem yapmadan önce bir sorunun bağlamını ve amacını anlarlar. Bu sohbet robotları, doğal dil yanıtlarını kullanarak daha karmaşık sorulara kendi yanıtlarını üretir. Bu robotları ne kadar çok kullanır ve eğitirseniz, o kadar çok öğrenirler ve gerçeğe yakın türde yanıtlarla daha akıllı hale gelirler.

Yapay Zeka chatbot’ları kullanmanın birçok avantajı vardır:

  • Akıllıdır.
  • Bilgi ve deneyimlerden öğrenirler.
  • Nispeten daha doğal cevaplar verir.
  • Daha geniş bir karar verme becerileri yelpazesi vardır.

Chatbot (Sohbet Robotu) Oluşturmak İçin En İyi Platformlar Hangileridir?

Chatbot (Sohbet Robotu) Oluşturmak İçin En İyi Platformlar Hangileridir?

Chatbot platformları yeni başlayanlar için en iyi başlangıç noktasıdır. Bu platformlar basit ve kullanımı kolay bir tasarıma sahiptir. Chatbot platformları ile herhangi bir kodlama bilgisine ihtiyacınız yoktur. Yapmanız gereken tek şey, bu sohbet robotunun nasıl çalışacağının akışını veya algoritmasını oluşturmaktır.

Chatbot platformları iki türe ayrılır: 

1. Geliştirme Platformları

Chatbot geliştirme platformları, dakikalar içinde kodlamalı/kodlamasız bir chatbot oluşturmanızı sağlar. Aşağıda platformlarla sohbet robotları tasarlayabilir, oluşturabilir, test edebilir ve bunları dağıtabilirsiniz.

  • Chatfuel
  • Botsify
  • Manychat
  • Bottr
  • Flow Xo
  • api.ai
  • motion.ai
  • Botstar

2. Yayın Platformları

Kullanıcının chatbot’a erişebileceği ve kullanabileceği bir platformdur. Çok kullanılan birkaç platformun listesini aşağıda bulabilirsiniz:

  • Slack
  • Amazon Echo
  • Skype
  • Messenger
  • Viber
  • WeChat
  • Website
  • Telegram 

Bir Chatbot Oluşturmak İçin En İyi Framework’ler Hangileridir?

Chatbot Frameworks, geliştiricilerin NLP, NLU ve diğer son teknoloji teknikleri kullanarak oluşturmalarına olanak tanıyan bir tür SDK’dır. Framework’ler, hangi geliştiricilerin kodlama yoluyla bot oluşturması gerektiğine bağlı olarak amaç, bağlam, varlıklar ve konuşma tasarımı gibi temel yapı taşları sunar. Framework platformlardan farklı olarak, sürükle – bırak işlevi ve önceden tanımlanmış akış veya herhangi bir tür şablon yoktur.

  • Google’s Dialogflow
  • Amazon’s Lex.
  • Microsoft’s Bot Framework (MBF)
  • IBM Watson
  • WordPress
  • Chatterbot
  • RASA Stack

Chatbot Oluşturmak İçin Algoritma

  • Chatbotun amacını belirtin. Ne tür hizmetler için kullanılacak? Hangi sorun ele alınacak? Chatbot’un varlığının amacı nedir?
  • Kural tabanlı mı yoksa AI özellikli bir sohbet robotu mu olacak?
  • Sizin için doğru platformu bulun (platform seçimi; zamanınıza, bilginize ve bütçenize bağlı olarak değişecektir).
  • Framework seçiminizi yapın, ne tür bir teknik veya teknoloji kullanacağınıza karar verin ve sohbet robotunuz ne kadar karmaşık olacak bunu belirleyin?

Chatbotların İşletmeler İçin Avantajları Nelerdir?

  • Chatbotlar, işletmelerin operasyonlarını pürüzsüzleştirmesine, müşterilerle etkileşime geçmesine ve istek ve şikayetleri daha hızlı ele almasına yardımcı olabilir.
  • İnsanların temel konulara saplanıp kalmak yerine karmaşık görevlere daha fazla zaman ayırmasını sağlayarak operasyonel verimliliği artırır.
  • 7/24 destek sağlayarak müşteri deneyimini iyileştirir.
  • Aynı anda birden fazla kullanıcıya anında yanıt verebildikleri için yanıt süresini kısaltır.
  • Herhangi bir ek harcama yapmadan daha büyük hacimli istekleri işleyerek maliyetleri azaltır.
  • Hedef kitlenin ihtiyaçlarını karşılayan anlık içgörüler ve öneriler sunmak için pazar ve müşteri verilerini analiz eder.
  • Canlı aracılara bağlam sağlamak için müşteri adaylarını ve sorunları destekler.
  • Kişiselleştirilmiş deneyimlerle potansiyel müşterilerle aktif olarak etkileşim kurarak daha fazla satış yapmanızı sağlar.
  • Botlar standartlaştırılmış bilgileri bir veri tabanından anında çektiği için insan hatasını azaltır.

Chatbots Magazine, sohbet robotlarının günümüzün iletişim merkezi personeli tarafından yapılan görevlerin yüzde 30’unu otomatikleştirme potansiyeline sahip olduğunu tahmin ediyor. Ayrıca Juniper araştırması, 2022 yılına kadar sohbet robotlarının şirketlere müşteri destek maliyetlerinde yılda yaklaşık 8 milyar dolar tasarruf sağlayacağını gösteriyor.

Ancak daha da önemlisi, sohbet robotları şirketlerin yanıt verme ve kişiselleştirme yeteneklerini artırmalarına yardımcı olur. Bu da daha iyi müşteri katılımı ve memnuniyeti sağlar.

Bir Chatbot’a İhtiyacınız Olduğunu Nasıl Anlarsınız?

Bir Chatbot'a İhtiyacınız Olduğunu Nasıl Anlarsınız?

Chatbot’lar, birçok şirketin dijital dönüşüm çabalarının büyük bir parçasıdır, bu nedenle şirketinizin buna asla ihtiyaç duymayacağını varsaymak için hiçbir neden yoktur. Bununla birlikte, bir sohbet robotunun uygulanması, yalnızca çözmenize yardımcı olacağı zorluklar hakkında net bir fikre sahip olduktan sonra gelmelidir.

Genel olarak, bir sohbet robotu aşağıdaki durumlarda iyi bir fikirdir:

  • Destek ekibiniz, müşterilerden gelen tekrarlayan isteklere çok fazla zaman harcıyorsa,
  • 7/24 insan desteğini karşılayamadığınız veya istemediğiniz durumlarda,
  • İçeriği görüntülemek için sitenize gelen ziyaretçilerle etkileşim kurmanın bir yolunu arıyorsanız,
  • Kullanıcıların ürünleri bulması veya gerçek zamanlı olarak stok durumunu kontrol etmesi için otomatik bir yol istiyorsanız,
  • Satış görevlileri onlara ulaşmadan önce olası satışları nitelendirmenin bir yolunu istiyorsanız,
  • Kitlenizle etkileşim kurduğunuz kanalların sayısını artırmak istiyorsanız ve ekibinizin personeli yetersizse,
  • Müşterilerinize canlı temsilcilerle bağlantı kurmak zorunda kalmadan hesaplarını kontrol etmeleri ve tavsiye almaları için bir yol sunmak istiyorsanız (bankacılıkta yaygın bir kullanım örneğidir),
  • Müşterilerinize akıllı, kişiselleştirilmiş bir asistan sağlayarak daha iyi bir müşteri deneyimi sunmak istiyorsanız, bir chatbot’a ihtiyacınız var demektir.

Özetle, müşterilerin sorgularına anında yanıt aradığı günümüzde, sohbet robotları popüler bir çözümdür. Zaten Facebook Messenger gibi popüler uygulamaların içinde olan sohbet botları, diğer mesajlaşma ortamlarına da popülerleşmeye başlıyor.

Siz de bu popülerlikten faydalanıp işletmeniz için zaten sohbet robotları kullanıyor musunuz? Aşağıdaki yorumlar bölümünde bize yazın, içeriğimizi geliştirmek için deneyimlerinizi ve önerilerinizi paylaşmayı unutmayın.

Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments