Blog » Teknoloji » Chatbot Sohbet Robotu Tasarlama 

Chatbot Sohbet Robotu Tasarlama 

Hosting Fiyatları

Grand view tarafından yapılan bir araştırmaya göre, küresel chatbot pazar büyüklüğü 2025 yılına kadar 1,25 milyar dolar olacak. Müşteri katılımına daha fazla odaklanılmasıyla, sohbet robotları çok sayıda işletme tarafından benimsenecek.

Peki nedir bu chatbot?

Chatbot Nedir?

Chatbot yani sohbet robotu, insan konuşmalarını simüle eden AI tabanlı bir bilgisayar programı olarak tanımlanabilir. İnsan yeteneklerini anlayan dijital asistanlar olarak da bilinirler. Botlar, kullanıcının amacını yorumlar, isteklerini işler ve anında ilgili cevaplar verir.

Botlar metin yoluyla olduğu kadar sesle de iletişim kurabilir ve Facebook Messenger, Twitter veya Whatsapp gibi web siteleri, uygulamalar ve mesajlaşma kanalları arasında konuşlandırılabilir.

İlgili İçerik: Chatbot Nedir, Ne İşe Yarar? Yeni Başlayanlar için Chatbot Rehberi?

Neden Bir Chatbot’a İhtiyacınız Var?

Chatbot’lar, bir işletmenin hemen hemen her alanında mevcut ve potansiyel uygulamalara sahiptir. Sohbet robotları, pazarlamadan müşteri hizmetlerine kadar, işletmelerin daha fazla müşteri kazanmasına ve mevcut müşterileri elde tutmasına yardımcı olur.

Sohbet robotlarını kullanmanın bazı avantajları aşağıdaki şekildedir: 

  • 7/24 müşteri desteği sağlar.
  • Zaman kazanmak için tekrarlayan görevleri otomatikleştirir.
  • Müşteriler için bekleme süresini azaltır ve müşteri deneyimini iyileştirir.
  • Potansiyel müşteriler oluşturmanıza ve satış dönüşümlerini artırmanıza olanak tanır.
  • İletişim bilgilerini toplar ve e-posta listeleri oluşturmanızı sağlar.

Chatbot’lar İşletmeniz İçin Neden Önemlidir?

Markalar müşteri deneyimini geliştirmeye yatırım yapmaya hızla devam ediyor. Araştırmalardan da anlaşılabileceği gibi pazarlamacıların %80’i bir şekilde bir chatbot kullanmaya başlamayı planlıyor.

Aşağıda, gitgide daha fazla işletmenin chatbot stratejisini benimsemesinin temel nedenleri ve bunların müşteri kazanmak ve elde tutmak için nasıl bir kazan-kazan formülü olduğu görebilirsiniz:

Müşteri bekleme süresini azaltın

Tüketicilerin %21’i sohbet robotlarını bir işletmeyle iletişim kurmanın en kolay yolu olarak görüyor. Botlar, müşterilerin kuyrukta beklemeden aradıkları anında yanıt almalarını sağlamanın daha akıllı bir yoludur.

7 gün 24 saat kullanılabilirlik

Botlar, müşteriler tarafından sorulan genel sorulara anında yanıt vererek etkileşimde bulunmak için her zaman hazırdır. Chatbot kullanmanın en büyük potansiyel faydası 24 saat müşteri hizmetidir.

Daha iyi müşteri katılımı

Sohbet botları, proaktif korumaya başlayarak ve müşteri deneyimini artıran kişiselleştirilmiş öneriler sunarak günün her saatinde müşterilerle etkileşim kurabilir.

Müşteri hizmetleri maliyetlerinden tasarruf edin

Chatbotlar, işletmelerin yılda 8 milyar dolardan fazla tasarruf etmesine yardımcı olacak. Botlar kolayca ölçeklenebilir, bu da müşteri destek maliyetlerinden, altyapı maliyetlerinden vb. tasarruf sağlar.

Müşteri adayı kalifikasyonunu ve satışları otomatikleştirin

Müşteri adaylarını ön yeterliklendirmek ve onları daha fazla beslemek için doğru ekibe yönlendirmek için satış huninizi sohbet robotlarıyla otomatikleştirebilirsiniz. Müşterilerle anında etkileşim kurabilmek, olası satış sayısını ve dönüşüm oranlarını artırır.

Başarılı Bir Chatbot Nasıl Tasarlanır? İpuçları ve En İyi Uygulamalar

Başarılı Bir Chatbot Nasıl Tasarlanır? İpuçları ve En İyi Uygulamalar

Sohbet robotları güçlü müşteri etkileşim kanalları olsa da, birçok kullanıcı sohbet robotlarının sorunlarını çözmede başarısız olduğunu ve sorularını yanıtlaması için bir bot yerine bir insanla konuşmayı tercih ettiğini söylüyor.

Şirketinizin ve müşterilerinizin beklentilerini karşılayan bir sohbet robotunu nasıl tasarlayabileceğinize dair ipuçlarını ve püf noktalarını bilirseniz, bu algı geliştirilebilir.

Peki başarılı bir chatbot nasıl tasarlanır?

  1. Müşterilerinizi tanıyın
  2. Temel hedefleri belirleyin
  3. Doğru sohbet robotu türünü seçin
  4. Bot kişiliğinizi tanımlayın
  5. Bot akışınızı tasarlayın
  6. Chatbot + Canlı sohbet 
  7. Chatbot metriklerinizi ölçün
  8. Geri dönüş senaryolarına odaklanın
  9. Mizah ekleyin
  10. Doğru platformu seçin

1. Müşterilerinizi tanıyın

Müşterilerle bağlantı kurmak, herhangi bir işletme için en önemli şeydir. Bu yüzden bir işletme olarak kendinize sormanız gereken ilk soru şudur: Ulaşmaya ve ürünlerinizi pazarlamaya çalıştığınız müşteriler kimler?

“Alıcı kişilikleri” olarak da bilinen müşteri kişiliklerini anlamak çok önemlidir ve bir sohbet robotu oluşturmanın ilk adımıdır. Müşterilerinizin genel kişiliğini, nerede yaşadıklarını, yaşlarını, ilgi alanlarını, beğenilerini/beğenmediklerini bilmek, süreci daha kolay ve alakalı hale getirir. Tüm bu bilgileri bilmeniz, hedef kitlenizi belirlemenize yardımcı olur.

Hedef müşterilerinizi bilmek, aşağıdakileri yaparak sohbet robotunuzu tasarlamanıza yardımcı olabilir:

  • Müşteri karakterlerini ve müşteri amacını anlamak, bot akışınızı daha iyi tanımlamanıza yardımcı olur.
  • Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için chatbot yanıtlarına bağlamsal alaka düzeyi eklemenize olanak tanır.
  • Doğru kitlelere hitap etmek için bir teklifi veya bir pazarlama kampanyasını kişiselleştirmeye çalıştığınızda müşteri kişilikleri son derece yardımcı olabilir.

2. Temel hedefleri belirleyin

Chatbot tasarımının en önemli yönlerinden biri, botu oluşturmanın nihai hedefidir. Çünkü sohbet robotunuzu buna göre tasarlamanız gerekir. Bot oluşturma amacınızdan emin olmalısınız çünkü:

  • Bu, tasarıma özel bir deneyim oluşturmanıza olanak tanır.
  • Analizi için size doğru parametreleri sağlar.

3. Doğru sohbet robotu türünü seçin

Her işletmenin kendine özgü gereksinimleri vardır. Bu yüzden müşterileri etkin bir şekilde meşgul etmek için kullanılacak sohbet robotlarının türünü belirlemek çok önemlidir. Bunun için bir chatbotun nasıl çalıştığını anlamanız gerekir.

İki ana sohbet robotu türü vardır: Kural tabanlı sohbet robotları ve AI sohbet robotları.

Kural tabanlı sohbet robotları – Komut tabanlı veya komut dosyasıyla oluşturulmuş botlar olarak da bilinir. Bu botlar, konuşmalar sırasında önceden tanımlanmış yollara, komut dosyalarına ve diyaloglara dayanır. Görüşme sırasındaki her adımda, kullanıcının görüşmedeki bir sonraki adımı belirleyen açık seçeneklerden birini seçmesi gerekecektir.

Konuşmalı AI sohbet robotları – Bunlar genellikle sanal veya dijital asistanlar olarak bilinir. AI botları, tekil etkileşimlerdeki amacı belirlemek için NLP teknolojisini kullanır. Sohbet iletişim becerileri ile bu botlar, müşterilerin aradıklarını sunmak için insanlarla sohbet eder.

  • Önceden belirlenmiş kurallara uyduğundan ve takip ayrıntıları gibi genel sorguları yanıtlamaya ilişkin daha basit senaryolar için kullanımı kolay olduğundan, kural tabanlı sohbet robotlarını kullanabilirsiniz.
  • AI botları, kullanıcı davranışını öğrenmek ve daha kişiselleştirilmiş konuşmalar sağlamak için tahmine dayalı zeka ve duyarlılık analizi uygulayarak bağlamı anlar.
  • Daha akıcı bir sohbet deneyimi oluşturdukları için kural tabanlı botların kullanılması önerilir. Bot ile sohbet ederken kullanıcılarınıza seçenekler sunmak daha iyidir. Zaman kazandırır ve kesintisiz görüşmelere izin verir.

4. Bot kişiliğinizi tanımlayın

Bot ve kullanıcılar arasındaki konuşmaları daha gerçekçi, kişisel ve insan etkileşimini temsil edecek şekilde kişiselleştirebilmeniz için botunuza farklı bir kişilik kazandırmanız gerekir.

Zengin bir kişilik oluşturmak, sohbet robotunuzu daha inandırıcı ve kullanıcılarınız için daha alakalı hale getirir. Kişiliğe yatırım yapmak, bir sohbet robotunun her temas noktasını bilgilendirir. Kişilik, botun nihai hedefi ve bir dil, ton ve stil seçimi yoluyla nasıl iletişim kuracağı konusunda daha derin bir anlayış yaratır.

5. Bot akışınızı tasarlayın

Chatbot UX tasarımındaki en büyük zorluklardan biri, tüm görevleri ve chatbot’un tüm bu senaryolarda kullanıcılara nasıl rehberlik edeceğini belirlemektir. Sohbet sırasında, sohbet botu özellikleriniz, hızlı yanıtlar ve çözümlerle ziyaretçilerin ilgisini çekebilmelidir.

Bot akışını oluşturmak için farklı eylemler yardımıyla senaryoları düğüm olarak bilinen küçük adımlara dönüştürebilirsiniz. Eylemler şunlar olabilir:

  • Karşılama selamı ayarlama
  • Ziyaretçi bilgilerinin toplanması
  • Kullanıcı isteğine farklı seçenekler sunulması

Her düğüm belirli eylemler içindir ve küçük eylemler diğeriyle bağlantılıdır. Müşteri deneyiminizi geliştirmek için chatbot akışınızı mümkün olduğunca sohbete dayalı hale getirebilirsiniz.

Chatbot akışınızı nasıl daha iyi veya mümkün olduğunca sohbete dayalı hale getirebilirsiniz?

Etkileşimli hale getirin – Video, emoji ve gif biçiminde görseller eklemek, bot tasarımı için harika öğelerdir. Etkileşimli görseller 60.000 kat daha hızlı işlenir ve kullanıcılarınızın ilgisini çeker.

Anlaşmazlığı azaltın – Bot tasarımınızın sohbete dayalı olduğundan emin olun. Konuşma botlarının açık etkileşimleri vardır, bu da müşterinizin ihtiyaçlarını daha iyi anlamanıza ve daha değerli veriler toplamanıza olanak tanır.

Müşterilerinize bir insanla konuşması için bir alternatif verin – Bot tasarımınızı insan desteğiyle destekleyin. Kullanıcının destek temsilcisiyle bağlantı kurmak istemesi durumunda, bunun kolay bir yolu olmalıdır.

6. Chatbot + Canlı sohbet 

Canlı sohbet ve sohbet robotu, müşterilerle gerçek zamanlı etkileşim için iki harika iletişim kanalıdır. Sohbet robotlarının ve canlı sohbetin artılarını ve eksilerini anlamak, işiniz için hangisinin ideal olduğu konusunda daha iyi bilgiler sağlayacaktır.

İşletmelerin daha yüksek düzeyde bir müşteri deneyimi sunmak için her iki kanalı da birleştirmesi önerilir.

Müşterilere otomatik konuşma desteği sağlamak için her iki platform kullanılarak iş fonksiyonları dengelenebilir. Önceliği anında yanıt ve 7/24 erişilebilirlik olan işletmeler, SSS’leri yanıtlamak için ilk etkileşim noktası olarak sohbet robotlarını kullanabilir.

Karmaşık ve ek desteğe ihtiyaç duyan konuşmalar, canlı sohbet aracılarına yönlendirilebilir.

Tüm bu sebeplerden dolayı müşterilerinize hem canlı sohbet hem de sohbet robotunun hibrit desteğini sağlayabilirsiniz. Botlar basit sorguları yanıtlayamaz ve karmaşık sorgular insanlar tarafından yanıtlanabilir. Bu, müşterilerinize her iki dünyanın da en iyisini sunmanıza yardımcı olacaktır.

Ayrıc kullanıcılarınıza destek ekibinizle bağlantı kurmanın kolay bir yolunu sağlamak, kullanıcı katılımını ve müşteri memnuniyetini artıracaktır.

7. Chatbot metriklerinizi ölçün

Chatbot’u tasarladıktan sonraki en önemli adımlardan biri, botun performansının nasıl olduğunu bilmektir. Müşterileriniz chatbot deneyiminden memnun mu, değil mi? Cevapları bilmek için onları ölçmeniz gerekir.

Chatbot KPI’larını ölçmek, chatbot ile genel kullanıcı deneyiminin iyi olup olmadığını anlamaya yardımcı olur.

Chatbot deneyimlerinizi değerlendirirken aşağıdaki alanları kontrol etmeniz gerekir:

  • Chatbotunuzun bir chatbot tasarlamanın temel amacını karşılayıp karşılamadığını belirleyin.
  • Hedeflerinize göre sohbet robotunuzu optimize etmeye odaklanın.
  • Hedef kitlenizi istediğiniz sonuca ulaştırmanın en iyi yollarını ana hatlarıyla belirtin.

8. ​​Geri dönüş senaryolarına odaklanın

Geri dönüş senaryolarını tanımlamak, sohbet robotları tasarlamanın önemli bir parçasıdır. Kullanıcılar rastgele bir istekle botunuzla etkileşime girdiğinde bir yanıt bekler. Botunuz kullanıcı isteklerini yerine getiremiyorsa, bu senaryolar için ideal değildir.

Bir kullanıcı botla etkileşime girdiğinde ve bot senaryoyu anlayamadığında, muhtemelen aşağıdaki şekillerde yanıt verebilir:

  • Bot, kullanıcı isteğinin amacını belirleyemiyorsa, gecikmeden insan aracıya aktarılmalıdır.
  • Chatbot, kullanıcının tekrar bağlanabilmesi için birkaç ayrıntı sağlaması gereken bir form sunabilir.
  • Bot, kullanıcıdan mesaj bırakmasını isteyebilir. 

Geri dönüş senaryoları iyi tanımlandığında, kullanıcıların kafalarının karışması olasılığı daha azdır. Görüşmeleri olumlu bir notla bitirmeye yardımcı olur.

9. Mizah ekleyin

Bir ürün satın aldığımızda, ürünü sadece kullanmıyoruz, aynı zamanda deneyimliyoruz da. Belirli bir ürünle her etkileşime girdiğimizde, bu deneyime duygular katıyoruz. Olumlu ya da olumsuz, deneyim hakkında her zaman geri bildirim alıyoruz.

Ancak bir ürünü veya hizmeti gerçekten unutulmaz kılan nedir?

Mizahi bir şekilde çekici bir ürün veya hizmet sunmak. Ayrıca:

  • Markaların satış yapmasına yardımcı olur. Ayrıca, ürününüzü kullanma deneyimini unutulmaz kılar.
  • Kullanıcıyı, özellikle uzun veya zorlu olabilecek etkileşimlerde veya süreçlerde meşgul eder.
  • Akıllıca görsel eklemek, ziyaretçilerinizi etkilemenin harika bir yolu olabilir.

10. Doğru platformu seçin

Chatbotunuzu tasarlamak için doğru platformu seçmek çok önemlidir ve tamamen iş gereksinimlerinize bağlıdır. Bu yüzden sohbet robotları oluşturmanın iki yolundan birini seçebilirsiniz. 

Kullanıma hazır bot platformları, emek ve zamandan tasarruf sağladığı için işletmeler için bir nevi nimettir. Bir bot platformu seçme kriterleri aşağıdaki şekildedir:

Kullanımı kolay

Kullanıma hazır bir bot platformu, önceden tanımlanmış sohbet robotu şablonlarından oluşur ve botu ihtiyaçlarınıza göre oluşturmayı ve birden çok kanala dağıtmayı kolaylaştırır.

Kodlama yok

Sıfır kodlama ile daha az çaba ve zaman harcayarak ve daha iyi müşteri katılımı için bir sohbet robotu oluşturabilirsiniz.

İnsan devri

Canlı sohbet ve sohbet robotunun özelliklerini sağlayan bir bot platformuna sahip olmak, müşteri konuşmalarını etkin bir şekilde ele almaya yardımcı olur. Botlar daha basit sorguları halleder ve karmaşık olanlar insan desteği için aktarılabilir.

Kapsamlı analitik

Bot analitiği, müşteri memnuniyetinizi ölçmenize yardımcı olur. Bu metrikleri ölçerek, müşterilerinizin sorduğu temel sorguları belirleyebilir ve botunuzu buna göre eğitebilirsiniz.

Güvenlik

Botlar müşterilerden çok fazla bilgi toplar. Ayrıca hassas ayrıntılardan oluşan tüm konuşma verilerine sahiptirler. İşletmelerin, güvenimizi kazanmak ve sürdürmek için müşteri verilerini korumak için önlemler alması gerekir.

Özel geliştirme

Yalnızca iş gereksinimleriniz benzersizse veya karmaşık kullanım senaryolarına sahipse özelleştirilmiş bir bot geliştirme oluşturmanız önerilir. Bu tür senaryolarda, kullanıma hazır bot platformlarının işletmenizin ihtiyaç duyduğu özel çözümü sağlayamayabilir.

Chatbot tasarımının yukarıdaki ilkelerini uygulayarak, müşterilerinizi etkileşimli olarak işletmenize çekebilirsiniz. Böylece harika bir sohbet robotu tasarımıyla genel müşteri deneyimini geliştirebilir ve güçlü iş-müşteri ilişkileri kurabilirsiniz.

Akıllı Bir Chatbot Nasıl Yapılır?

Akıllı botlar oluşturmak için makine öğrenimi özelliklerine sahip yapay zeka destekli sohbet robotu oluşturucularını kullanabilirsiniz. Akıllı botlar, geçmiş etkileşimlerden öğrenebilir ve gelişmeye devam edebilir. AI ve makine öğrenimi, bunu yapmalarına yardımcı olur.

İlgili İçerik: Makine Öğrenimi (Machine Learning) Nedir? Derin Öğrenme ile Arasındaki Farklar

İlgili İçerik: Derin Öğrenme (Deep Learning) Nedir? Makine Öğrenimi ile Arasındaki Farklar

Ayrıca, müşterilerinizle karmaşık, insan benzeri etkileşimler kurmak için botlarınızın doğal dil işleme yeteneklerine sahip olduğundan emin olmanız gerekir.

En İyi 5 Chatbot Tasarım Araçları

Chatbot oluşturucular ya da chatbot araçları, web siteniz ve sosyal medya kanallarınız için sohbet robotları tasarlamak ve dağıtmak için kullanabileceğiniz geliştirme platformlarıdır. Bunlar, basit kodsuz platformlardan kodlama becerileri gerektiren karmaşık platformlara kadar farklı araçları içerebilir.

Bazı sohbet robotu oluşturucuları, müşteri etkileşimlerini simüle ederek sohbet robotlarınızı eğitme olanağı da sağlar.

  1. MobileMonkey
  2. Chatfuel
  3. Botsify
  4. DialogFlow
  5. Rasa

Aşağıda, piyasadaki en iyi chatbot oluşturuculardan bazılarını bulabilirsiniz:

1. MobileMonkey

MobileMonkey

MobileMonkey, muhtemelen en iyi sohbet robotu araçları listesindeki en popüler seçenektir. Bu çok yönlü sohbet robotu oluşturucuyu Facebook, Instagram, SMS ve web siteleri için sohbet robotları oluşturmak için kullanabilirsiniz. Bu nedenle, birden fazla platform için sohbet robotları oluşturmak istiyorsanız, iyi bir seçenektir.

Ana Özellikler

  • Çok platformlu sohbet robotu oluşturucu
  • Birleşik sohbet gelen kutusu
  • Pazarlama otomasyon araçları
  • Chatbot şablonları
  • Zapier ve e-posta entegrasyonları
  • Canlı sohbet aktarımları
  • Analitik ve raporlama

Fiyat: Küçük işletmeler, ajanslar, pazarlamacılar vb. gibi farklı müşteri türleri için birden fazla plan ve fiyatlandırma seçeneği vardır. Fiyat teklifi almak için ekipleriyle iletişime geçebilirsiniz.

2. Chatfuel

Chatfuel

Chatfuel; Instagram ve Facebook Messenger botları oluşturmak için basit, sürükle ve bırak özellikli bir sohbet robotu oluşturucusudur.

Chatfuel’i en iyi sohbet robotlarından biri yapan şey basitliğidir. Bu platformu kullanarak dakikalar içinde basit SSS botları oluşturabilirsiniz.

Dolayısıyla, önceliğiniz basitlik ve sosyal medya için hızlı sohbet robotu oluşturmaksa, bu dikkate alınması gereken iyi bir seçenektir. Herhangi bir güçlük çekmeden hızlı bir şekilde bir Facebook Messenger botu oluşturmak için kullanabilirsiniz.

Ana Özellikler

  • Kodsuz geliştirme platformu
  • Sürükle ve bırak arayüzü
  • Ücretsiz SSS şablonu
  • Çoklu dil desteği

Fiyat: 50 kullanıcıya kadar ücretsiz plan, aylık 15 $’dan başlayan profesyonel plan.

3. Botsify

Botsify

Botsify, MobileMonkey gibi birleşik sohbet otomasyonu sağlayan çok kanallı bir platformdur. Bilinen tek özelliği insan aktarımıdır. Bot, müşteri sorgularını doğru insan aracılarına etkili bir şekilde aktarabilir.

Shopify ve Alexa gibi birden fazla platformla bütünleşir; bu, diğer birçok sohbet robotu oluşturucu için geçerli değildir.

Ana Özellikler

  • Çok kanallı chatbot platformu
  • Görsel akış oluşturucu ve düzenleyici
  • AI ve makine öğrenimi yetenekleri
  • Çoklu yerleşik şablonlar
  • Çoklu dil desteği
  • 100+ entegrasyon
  • Temel analitik

Fiyat: Ücretsiz deneme mevcuttur. Ücretli planlar ise:

  • Kişisel: Aylık 40 $, yıllık faturalandırılır
  • Profesyonel: Aylık 125 $, yıllık faturalandırılır
  • İşletme: 415 $, yıllık olarak faturalandırılır
  • Özel: İşletmeler için özelleştirilmiş planlar

4. DialogFlow

DialogFlow

DialogFlow, Google’ın bot oluşturma çözümüdür ve Google Asistan ile sorunsuz bir şekilde bağlanır.

Google Cloud’da barındırılır ve bu listedeki en ölçeklenebilir bot oluşturuculardan biridir. Bu nedenle, hem yeni başlayanlar hem de işletmeler tarafından kullanılabilir.

Öncelikle Google Asistan için tasarlanmış olsa da, Slack, Facebook Messenger vb. çeşitli platformlarla da çalışır.

Genel olarak, işletmeler için makul ve ölçeklenebilir bir platform olabilir, ancak en kullanıcı dostu seçenek değildir. Aslında, fiyatlandırma da sabit maliyetli planlar kadar basit değildir ve biraz karmaşık.

Ana Özellikler

  • Çok platformlu sohbet robotu oluşturucu
  • 30’dan fazla dil desteği
  • Google Asistan, Amazon Alexa ve Cortana entegrasyonları
  • Gelişmiş doğal dil işleme (NLP) yetenekleri
  • AI ve makine öğrenimi yetenekleri

Fiyat: Metin veya medya isteklerinin sayısına bağlı olarak artan özel fiyatlandırma. 

5. Rasa

Rasa

Rasa müşteri etkileşimlerinizi geniş ölçekte kişiselleştirebilen açık kaynaklı bir konuşma AI platformudur.

Açık kaynaklı bir platform olduğu için en kullanıcı dostu seçenek değildir. Sürükle ve bırak arayüzüne veya kullanımı kolay botlara sahip olmanıza olanak tanımaz. Ancak, bazı kodlama becerileriniz varsa ve bunu mümkün olan en iyi şekilde nasıl kullanacağınızı öğrenmeye istekliyseniz, o zaman harika bir ücretsiz sohbet robotu oluşturucudur. Tabii ki, daha fazla destek ve özellik istiyorsanız, özelleştirilmiş ücretli planlarını da seçebilirsiniz.

Genel olarak, bu, iyi kodlama becerilerine sahip deneyimli profesyoneller ve geliştiriciler için en iyi sohbet robotlarından biridir. Ancak amatör iseniz, aradığınız şey bu olmayabilir.

Ana Özellikler

  • Çok dilli zeka
  • Doğal dil anlayışı
  • Makine öğrenimi tabanlı diyalog yönetimi
  • İyi entegrasyonlar
  • Çok sayıda özelleştirme seçeneği

Fiyat: Ücretsiz bir açık kaynak platformudur. İşletmeler için uygun özelleştirilmiş ücretli planlar da mevcuttur.

Chatbot Kullanım Örnekleri

Chatbotlar, farklı iş fonksiyonları ve endüstriler arasında dağıtıldığında performansı artırmak için bir katalizör görevi görür. Müşterilerin sohbet amaçlı sohbet robotlarından en iyi şekilde nasıl yararlandığına ilişkin temel kullanım örnekleri aşağıda verilmiştir.

Müşteri Hizmetleri

Business Insider raporları, dünya çapındaki tüketicilerin %67’sinin müşteri desteği için bir sohbet robotu kullandığını söylüyor. Müşteri hizmetleri, sohbet robotlarının büyük bir etkiye sahip olduğu temel iş işlevlerinden biridir. Yapay zeka sohbet robotları ile işletmeler, müşteri destek maliyetlerinden tasarruf edebilir ve müşteri hizmetleri deneyimini geliştiren temel üretkenlik ölçümlerini iyileştirebilir.

Bazı önemli müşteri hizmetleri kullanım durumları aşağıdaki gibidir:

Web sitesi desteği – Günümüzün müşterileri gerçek zamanlı yanıt bekliyor. İşletmeler, hızlı müşteri katılımı sağlamak için chatbot teknolojisini benimsiyor.

BT yardım masası – Chatbotlar, BT yardım masanızın ekibinizin üretkenliğini artırmasına ve verimliliği artırmasına yardımcı olabilir.

Uygulama içi destek – Uygulamalar içinde SSS’leri ele almak için bir bota sahip olmak, kullanıcı etkileşimini artırır. İşletmelerin müşterilerini güncel tutmak için bildirim göndermelerini sağlar.

Temel öğrenme – Bankalar, talepler veya kredi başvuruları gibi temel kullanım durumları etrafında sohbet robotları tasarlayabilir ve ayrıca daha iyi bir etki için bunları bir adla kişiselleştirebilir.

Satış

Potansiyel müşteri yaratma, her işletmenin en önemli işlevidir. Chatbot’larla, olası satışlarınızı önceden değerlendirebilir ve satış dönüşüm huninizi otomatikleştirebilirsiniz. Müşteri adaylarını doğrudan CRM’nize göndererek veya onlara daha fazla yardımcı olmak için satış temsilcilerine aktararak bunu yapabilirsiniz.

Satış botlarının temel kullanım durumları aşağıdakileri içerir:

Hedef kitlenizi bölümlere ayırın – Botlar, ziyaretçilerin ve müşterilerin ürün ilgi alanlarını belirlemenizi sağlar. Buna göre hedef kitlenizi segmentlere ayırabilirsiniz.

Ön nitelikli potansiyel müşteriler – Önceden tanımlanmış bir satış anketi ile programlanan botlar, web sitenizin ziyaretçilerini potansiyel müşterilere dönüştürür. Daha sonra satış hunisinin bir sonraki aşamasına yönlendirilirler.

Rezervasyonlar – Botlar, ağırlama veya sağlık hizmetleri için randevuları planlamaya yardımcı olur ve ayrıca kişisel hizmetler için rezervasyonlar yapar.

Nitelikli sorular sormak ve ziyaretçiler tarafından verilen önceki yanıtlara dayalı olarak yeni sorularla yanıt vermek için bir sohbet robotu oluşturmak için ihtiyaç duyulan öncü bilgileri toplamayı amaçlayan işletmeler tarafından kullanılabilir.

Pazarlama

Botlar, kullanıcı etkileşiminden öğrenebilir ve markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili bilgileri paylaşabilir. Temel olarak, kişiselleştirilmiş, sohbete dayalı ve ilgi çekici bir şekilde satış yapabilir ve çapraz satış yapabilir. İşletmelerin %57’si, sohbet robotlarının minimum çabayla büyük yatırım getirisi sağladığı konusunda hemfikirdir.

Daha iyi müşteri katılımı için pazarlama kullanım örnekleri aşağıdakileri içerir:

Ürün önerileri – Botlarla, müşteri yolculuğuna göre ürünler veya birleşik teklifler önerebilirsiniz.

Proaktif bir konuşma başlatın – Bot, müşteri üründe takılıp kalırken proaktif konuşmayı başlatabilir ve onları doğru yönde yönlendirebilir.

Kişiselleştirilmiş bildirimler – Müşteri davranışlarınızı öğrenebilir ve onları kişiselleştirerek konuşmalarınızı iyileştirebilirsiniz.

Özetle, chatbot’un ne olduğunun ve bot teknolojisinin işletmeniz için ne kadar önemli olduğunu sizin için anlatmaya çalıştık. Botların, işletmelerin müşterileriyle etkileşim kurma şeklini büyük ölçüde değiştirdiğini kesinlikle kabul edebilirsiniz. Chatbot teknolojileri, ileriye dönük müşteri etkileşimi stratejisinin hayati bir parçası olacak diyebiliriz.

Domain Sorgulama
guest
0 Yorum
Inline Feedbacks
View all comments