Yapay Zeka (AI) ile En İyi İçerik Nasıl Üretilir? Uygulamalarla En İyi 6 Yapay Zeka Aracı

Yapay Zeka (AI) ile En İyi İçerik Nasıl Üretilir? Uygulamalarla En İyi 6 Yapay Zeka Aracı
Hosting Fiyatları

Yapay zeka, fikir üretmekten makale yazmaya ve benzersiz görüntüler oluşturmaya kadar içerik oluşturmanıza yardımcı olabilir. Yapay zeka heyecan verici bir gelişmedir, ancak her teknolojik ilerlemede olduğu gibi etik ve yasal soruların yanı sıra iş kaybıyla ilgili endişeleri de beraberinde getirir. 

Yapay Zeka Nedir?

Genel anlamda yapay zeka (AI), genellikle insan zekası gerektiren görevleri yerine getirebilen makinelerin geliştirilmesi ve kullanılmasıyla karakterize edilen bir çalışma alanı ve teknoloji türüdür.

Yapay zeka, müşteri hizmetleri chatbot‘larından gelişmiş GPS ve haritalama uygulamalarına kadar birçok sektörü ve toplumun farklı yönlerini dönüştürür. 

Google Yapay Zeka İle İçerik Üretimine Bakışı Nasıl?

Google, yapay zeka tarafından oluşturulan içerik konusundaki tutumunu çok net bir şekilde ortaya koydu. Google yaptığı açıklamada, algoritmalarının uzmanlık, otorite ve güvenilirlik (E-E-A-T) gösteren yüksek kaliteli, alakalı içeriğe öncelik verdiğini vurguladı. Şirket ayrıca, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin, sadece yapay zeka tarafından oluşturulduğu için arama sonuçlarında daha üst veya daha alt sıralarda yer almayacağını da belirtti. Bunun yerine, Google’ın algoritmaları yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği, alaka düzeyi, kullanışlılık ve kalite gibi faktörlere dayalı olarak insan tarafından oluşturulan içerik ile aynı şekilde değerlendireceğini ifade etti.

En İyi 6 Yapay Zeka İçerik Üretme Uygulamaları/Websiteleri/Araçları

Aşağıdaki listede en iyi yapay zeka içerik üretme uygulamalarını bulabilirsiniz:

1. Copy.ai

Copy.ai

Copy.ai, farklı dillerde çok sayıda içerik şablonundan oluşan kapsamlı bir koleksiyon sunan mükemmel bir içerik oluşturma aracıdır. Metin yazarlığı görevleri için iyi bilinmekle birlikte, blog gönderileri de dahil olmak üzere daha uzun içerik hazırlama konusunda da uzmandır.

2. Jasper.ai

Jasper.ai

Jasper, içerik oluşturma için kapsamlı bir yapay zeka aracı olarak hizmet verir. Yapay zeka tarafından oluşturulan sosyal medya profillerinden e-ticaret ürün açıklamalarına kadar çeşitli içerik ihtiyaçları için uyarlanmış 50’den fazla şablondan oluşan bir yelpazeye sahiptir.

3. Writesonic

Writesonic, blog yazıları, açılış sayfaları, Google Ads, Facebook reklamları ve ürün açıklamaları gibi çeşitli içerik türleri oluşturabilen çok yönlü bir yapay zeka içerik oluşturma aracıdır. Ayrıca, ücretsiz metin oluşturma olanağı sunması, onu metinsel içerik oluşturmak için yapay zekadan yararlanmak isteyen işletmeler için değerli bir kaynak haline getirir.

4. Copysmith

Copysmith

Copysmith, reklam metni, ürün açıklamaları ve sloganlar gibi kısa içerikler oluşturmak için göze çarpan bir yapay zeka aracıdır. Bu yapay zeka aracı, şirketlerin çok sayıda yeni içerik oluşturmasına yardımcı olmanın yanı sıra cümlelerinizi otomatik olarak revize eder, zenginleştirir veya genişletir. Bu özellik, mevcut içeriği gözden geçirmek ve geliştirmek için özellikle değerlidir.

5. Notion AI

Notion AI

Notion AI, bireylere ve işletmelere içerik oluşturma konusunda yardımcı olmak için çeşitli işlevler sunan çok yönlü bir yazma asistanıdır. İşletmeler Notion AI’yi içeriği özetlemek, yeni içerik hazırlamak ve mevcut materyalleri düzenlemek için kullanabilir. Ayrıca, işletmeler bu yapay zeka aracını iş fikirleri üretmek için kullanabilir.

6. Grammarly

Grammarly

Grammarly, yazılı içeriği geliştirmek için yaygın olarak kullanılan bir yazma asistanı aracıdır. İşletmeler, içerik üretimini çeşitli şekillerde geliştirmek için Grammarly’den yararlanır. Tüm iletişimin şirket standartlarına uygun ve hatasız olmasını sağlayarak marka tutarlılığının korunmasına yardımcı olur.

Yapay Zeka İle SEO Uyumlu İçerik Nasıl Üretilir?

Yapay zeka, mevcut içeriğinizi optimize etmenin yanı sıra sıfırdan yeni içerik oluşturmanıza veya mevcut içeriğinizi ek unsurlarla geliştirmenize de yardımcı olur. Yapay zeka, alakalı, ilgi çekici ve orijinal metinler, görüntüler, videolar, sesler ve diğer medya türlerini oluşturmak için NLP ve makine öğrenimini kullanabilir. Örneğin, CopyAI veya Jarvis gibi yapay zeka araçlarını kullanarak anahtar kelimelerinize, konularınıza veya istemlerinize göre akılda kalıcı başlıklar, girişler, alt yazılar, özetler ve hatta makalelerin tamamını yazabilirsiniz. Metin içeriğinizden videolar ve podcast’ler oluşturmak veya düzenlemek için Lumen5 veya Descript gibi yapay zeka araçlarını da kullanabilirsiniz. İçeriğiniz için çarpıcı görseller ve grafikler oluşturmak veya bulmak için Canva veya Unsplash gibi yapay zeka araçlarını da kullanmanız mümkündür.


Okumanızı Öneririz:

Yapay Zeka vs. İnsan Tarafından Yazılan İçeriklerin Tespiti

Yapay Zeka ile Üretilen İçerikler SEO Organik Performansı İyileştirir Mi?

SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır?


Yapay Zeka İle İçerik Oluşturmanın Geleceği

Yapay zekanın içerik oluşturmada kullanımı henüz başlangıç aşamasındadır, ancak bu teknoloji, içerik oluşturma ve aramanın geleceğinde giderek daha önemli bir rol oynayacaktır. Yapay zeka algoritmaları daha gelişmiş hale geldikçe, daha ayrıntılı ve yaratıcı içerikler oluşturabilir ve bireysel kullanıcılar için daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlayabilirler.

Ancak, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin insan tarafından oluşturulan içeriğin yerini almayacağını unutmamanız önemlidir. Yapay zeka algoritmaları büyük miktarda içeriği hızlı ve verimli bir şekilde oluşturabilse de, içeriği mükemmel kılan fark, bağlam ve yaratıcılığı sağlamak için hala editörlere ihtiyaç vardır.

Yapay Zeka İle İçerik Stratejisi Oluşturma

İçerik stratejisi için yapay zeka kullanmayı düşünüyorsanız, içerik stratejisi oluşturma sürecinize yapay zeka eklemenin 8 farklı yolu aşağıdaki şekildedir:

1. İçerik konularını araştırın

Yapay zeka, hedef kitlenize hitap eden ilgili konuları tespit etmek için arama motoru verilerini ve sosyal medya trendlerini analiz eder. 

Yapay zekaya alıcı kişiliğinizin ve ihtiyaçlarının bir tanımını sunarak birkaç saniye içinde düzinelerce konu hakkında beyin fırtınası yapmasını sağlayabilirsiniz. Daha sonra içerik stratejinize en uygun olanları seçebilir ve editoryal takviminize ekleyebilirsiniz.

2. İçeriğinizi optimize edin

İçerik konularınıza göre SEO anahtar kelimelerini ve meta verileri araştırmak için yapay zekayı kullanabilirsiniz. Yapay zekadan sizin için meta başlıklar, başlıklar ve meta açıklamalar yazmasını isteyerek bunu bir adım öteye taşıyabilir ve onun ürettiklerinden faydalanabilirsiniz.

Yapay zeka ayrıca içerik performans verilerini de analiz edebilir. Analizlerinizi bir araya getirmek ve önemli içgörüleri ortaya çıkarmak için yapay zekayı kullanarak, rakamları kendi başınıza incelemek için saatlerce çalışmaktan kurtulabilirsiniz. 

3. İçerik oluşturun

İçerik taslakları, başlıklar ve hatta makaleler yazmak için yapay zekayı kullanabilirsiniz. Yapay zeka, makine öğrenimi algoritmaları ve doğal dil işleme kullanarak tam bir blog yazısını bile beş dakikadan kısa bir sürede kolayca oluşturabilir. (Google’ın içeriğinizi işaretlemesi gibi olası sorunlardan kaçınmak için yapay zeka tarafından yazılan herhangi bir içeriği düzenlediğinizden ve insan dokunuşunuzu eklediğinizden emin olun).

4. İçeriğinizi düzenleyin

Bazı yapay zeka araçları, internet genelindeki kaynaklardan alakalı içerik derleme konusunda uzmanlaşmıştır. Bu, hedef kitlenizin hoşuna gidebilecek ilgili bilgileri paylaşmak için içerikler yazıyorsanız, avantajlıdır.

5. İçeriğinizi kişiselleştirin

Yapay zeka çok büyük miktarda çevrimiçi veriye erişebilir ve bu veriler hedef kitleniz ve mevcut müşterileriniz hakkındaki bilgileri içerebilir. Demografi, tarama tercihleri, ihtiyaçlar ve ilgi alanları gibi verileri analiz eden yapay zeka, içeriğinizi kişiselleştirmek için farklı yöntemler ve stratejiler önerebilir.

6. İçeriklerinizi dağıtın

İçeriğinizi dağıtmak için haftanın en iyi günlerini ve en iyi zamanları belirlemek için yapay zekanın analiz gücünü kullanabilirsiniz. Daha da iyisi, eğilimleri ve maksimum erişim ve etki için yayınlanacak en iyi kanalları tespit etmek üzere tüm dağıtım kanallarınızdaki etkileşimi analiz etmek için yapay zekayı kullanabilirsiniz.

7. İçeriğinize A/B testi uygulayın

A/B testi, kitlenizde en çok neyin yankı uyandırdığını görmek için farklı tasarımları, sayfa yapısını ve hatta metinleri test etmenize olanak tanır. Yapay zekayı beyin fırtınası yapmak ve test edilecek varyasyonlar oluşturmak ya da sonuçları analiz etmek ve içgörüleri keşfetmek için kullanılabilir.

Okumanızı Öneririz: A/B Testing Nedir? Dönüşüm Oranı Optimizasyonunda A&B Testing Rolü

8. Sohbet robotlarıyla müşterilerle etkileşim kurun

Sohbet robotları, müşterilerinizle etkileşim kurmanın ve onlara sorunlarında gerçek zamanlı olarak yardımcı olmanın kolay bir yoludur. Hedef kitlenizin forum gönderilerini veya nasıl yapılır kılavuzlarını gözden geçirmesini sağlamak yerine, bir sohbet robotu bir soruyu analiz edebilir ve uygun bir yanıt verebilir.


Okumanızı Öneririz:

Chatbot Sohbet Robotu Tasarlama

OpenAI ChatGPT Nedir, Nasıl Kullanılır? Yen Yapay Zeka Destekli Chatbot Uygulaması Google’ın Yerini Alabilir mi?

Chatbot Nedir, Ne İşe Yarar? Yeni Başlayanlar için Chatbot Rehberi?


Yapay Zeka ile İçerik Üretmenin Avantajları ve Sınırlamaları

Yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin avantajları ve sınırlamaları vardır. Bir yandan, yapay zeka tarafından oluşturulan içerik, web siteleri veya pazarlama materyalleri için içerik oluşturması gereken işletmeler için yararlı olabilecek büyük miktarda içeriği hızlı ve ölçekli bir şekilde oluşturabilir. Ayrıca, yapay zeka tarafından oluşturulan içerik, bireysel kullanıcılar için ilgi alanlarına ve tercihlerine göre kişiselleştirilmiş içerik oluşturmak için kullanılabilir.

Öte yandan, yapay zeka tarafından oluşturulan içeriğin sınırlamaları vardır. YZ algoritmaları içerik oluşturmak için mevcut verilere ve kalıplara dayandığından, gerçekten benzersiz veya yaratıcı içerik üretemeyebilir. Ayrıca, yapay zeka tarafından üretilen içeriğin içerik üreticilerinin sağlayabileceğinden daha fazla ayrıntı ve bağlama ihtiyacı olabilir.

Yapay Zeka ile Üretilen İçerikler SEO Organik Performansını İyileştirir Mi?

Yapay zeka teknolojisi, anahtar kelime araştırması, içerik oluşturma ve veri analizi gibi belirli görevleri otomatikleştirmek için kullanılabilir ve SEO uzmanlarına strateji ve optimizasyon gibi daha üst düzey görevlere odaklanmaları için zaman kazandırır.

Yapay zeka destekli SEO araçları, kullanıcı davranışları, arama kalıpları ve içerik trendleri hakkında değerli bilgiler sağlayarak profesyonellerin hedef kitlelerinde yankı uyandıran içerikler oluşturmasına ve optimize etmesine olanak tanır. Ayrıca bu araçlar, optimizasyon fırsatları veya kapsamdaki boşluklar gibi mevcut içerikteki iyileştirme alanlarının belirlenmesine yardımcı olabilir.

Yapay zeka teknolojisi SEO uzmanları için değerli bir araç olsa da, bu teknolojiyi düşünceli ve stratejik bir şekilde kullanmak önemlidir. Yapay zeka tarafından oluşturulan içerik kalıplaşmış olabilir ve insan tarafından oluşturulan içerikten gelen yaratıcılık ve kişilikten yoksun olabilir. Bu nedenle SEO uzmanlarının, kullanıcıların ilgisini çeken ve yankı uyandıran yüksek kaliteli, orijinal içerikler oluşturmak için yaratıcılık, işbirliği ve veri analizi gibi yapay zeka tarafından oluşturulan içeriği tamamlayan beceriler geliştirmesi çok önemlidir.

Okumanızı Öneririz: Yapay Zeka ile Üretilen İçerikler SEO Organik Performansı İyileştirir Mi?

E.E.A.T Nedir? Yapay Zeka İle Google Kalite Yönergelerine Uygun İçerikler Nasıl Oluşturulur?

E-A-T, Google tarafından Quality Rater Guidelines tanıtılan bir kavramdır. Özellikle bir kullanıcının sağlığını, güvenliğini veya finansal refahını önemli ölçüde etkileyebilecek konular için platformun web sayfalarını nasıl sıraladığı konusunda kritik bir husustur.

E-A-T şu anlama gelir:

  • E (Expertise): Bir web sayfasının içerik oluşturucu veya yazarı tarafından sergilenen bilgi düzeyini ifade eder. Yüksek kaliteli içerik, konu hakkında yeterli uzmanlığa sahip kişi veya kuruluşlar tarafından oluşturulmalıdır.
  • A (Authoritativeness): İçerik oluşturucunun ve web sitesinin itibarı ve otoritesiyle ilgilidir. Otoriter olarak kabul edilen web siteleri, kendi sektörlerinde güven ve tanınırlık kazanmış olanlardır. Bu otorite, yüksek kaliteli içerik, saygın bağlantılar ve diğer yetkili kaynaklardan gelen olumlu sözlerle oluşturulabilir.
  • T (Trustworthiness): Bir web sayfasında sunulan bilgilerin güvenilirliğini ve inanılırlığını ölçer. Bu noktada kullanıcılar, sağlanan bilgilerin doğru, güvenilir ve aldatıcı uygulamalardan arınmış olduğundan emin olmalıdır.

Aralık 2022’de Google, E-A-T çerçevesine yeni bir E ekledi. Bu E’nin anlamı Experience (Deneyim)’dır.

Mevcut Google kalite değerlendirme yönergelerine uygun içerik oluşturmak, üretken yapay zekanın (AI) ortaya çıkmasıyla daha zor hale geldi. Bu yeni teknoloji hızlandırılmış verimlilik için fırsatlar sunarken, SEO standartlarına uygun kalite seviyesiyle ilgili zorlukları da beraberinde getirir.

Google kalite değerlendirme yönergelerini geçmek için içeriğin deneyim, uzmanlık, otoriterlik ve güvenilirlik sergilemesi gerekir ki yapay zeka tarafından üretilen araçlar bunları taklit edemez. Yapay zeka, insanların SEO dostu içeriklerinde üretebilecekleri kişisel bağlantıya sahip değildir.

Şubat 2023’te Google, yapay zeka ve sayfa kalitesi derecelendirme endişelerini ele alan bir yazı yayınladı. Şirketin yapay zeka oluşturmayı düşünen içerik oluşturuculara tavsiyesi, E-E-A-T niteliklerini gösteren orijinal, yüksek kaliteli içerik yayınlamalarıdır.

Okumanızı Öneririz: E.E.A.T Nedir? SEO için Önemi, E.E.A.T ve YMYL Kriterleri İle Google’da Sitenizi ve İçeriklerinizi Nasıl Kaliteli Hale Getirebilirsiniz?


İlgili İçerikler:

İşinizi Kolaylaştıracak En İyi 15 Yapay Zeka Uygulamaları, Aracı, Web Sitesi, En İyi 15 ChatGPT Eklentileri

Midjourney Nedir? Yaratıcılığınızı Görsellere Çevirin – Yapay Zeka İle Mükemmel Görseller Oluşturma 

Google BARD: Google Yapay Zeka Güncellemeleri ve Search Ekosistemindeki Yeni AI Özellikleri 

Bing Chat: Web İçin Yardımcı Pilotunuzla Tanışın, Yapay Zeka Destekli Bing ve Microsoft Edge

DALL-E 2 Nedir? Yazılan Yazıyı Görsele Çeviren Yapay Zeka Bir Devrin Başlangıcı Mı?

GPT-3 Nedir? Derin Öğrenmede Yapay Zeka Teknolojileri, GPT-4 Nedir? GPT-3 vs. GPT-4 Arasındaki Farklar, GPT-4 Artık Görselleri de İşleyebiliyor

Code Interpreter Nedir? Yazılımcıların İşi Tehlikede mi?

Ahrefs Rehberi: Sıralamada Üst Sıralara Çıkmak ve Daha Fazla Trafik Çekmek İçin aHrefs SEO Aracı Nasıl Kullanılır?

Semrush Nedir? Sağlıklı SEO Analizi ve Verimli Organik Trafik İçin Detaylı Semrush Rehberi

Google Search Generative Experience AI Nedir? Search Ekosistemi Tümden Değişiyor mu?

SEO Çalışmalarında ChatGPT Kullanımının 16 Yolu

Domain Sorgulama