Bu yazımızda ProMail e-posta adresimizi Outlook 2010 uygulamasında IMAP protokolü ile nasıl kurulduğunu anlatacağız.

  1. Outlook 2010 uygulaması açılır.
  1. E-posta Hesapları sayfasından Evet seçeneği seçilir.
  1. Hesap kurulum sayfasında en alttaki Sunucu ayarları ve ek sunucu türlerini el ile yapılandır seçeneği seçilir.
  1. Internet E-posta seçilir.
  1. Kullanıcı Bilgileri alanında Adınız satırına e-posta gönderiminde karşı tarafta görünecek isim ve E-posta Adresi satırına e-posta adresi yazılır.
  2. Sunucu Bilgileri sayfasında;
    • Hesap Türü IMAP seçilir.
    • Gelen posta sunucusu ve Giden posta sunucusu (SMTP) alanına Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Yönet > E-posta Yapılandırması sayfasında yazan bilgiler yazılır.
  3. Oturum açma bilgileri alanında Kullanıcı Adı satırına e-posta adresi tamamen yazılır ve Parola satırına e-posta adresinin şifresi yazılır.
  4. Ardından Diğer Ayarlar butonuna tıklanır.
  1. Giden Sunucusu sekmesinde Giden sunucum (SMTP) için kimlik doğrulaması gerekir seçilir.
  1. Gelişmiş sekmesi aşağıdaki gibi doldurulur ve Tamam butonuna tıklanır.
    • Gelen sunucusu (IMAP): 993
    • Şifreli bağlantı türü: SSL
    • Giden sunucusu (SMTP): 465
    • Şifreli bağlantı türü: SSL

Not: En son SSL seçeneğini seçtikten sonra boşluğa tıklanır. Giden sunucusu alanı değişirse tekrar 465 yapılır.

  1. İleri butonu tıklanarak erişim testi yapılır. İki kontrolde de yeşil tik işareti görülürse girilen bilgiler doğrudur. Kapat butonuna tıklanarak test ekranı kapatılır.
  1. Outlook 2010 IMAP kurulumu başarılı bir şekilde tamamlanmıştır.

Outlook 2010 kurulumunda sıkça karşılaşılan hatalar

Şifre hatalı olabilir

E-posta ve sunucu bilgilerini girdikten sonra İleri dedikten sonra test aşamasında şifre doğrulama penceresi açılırsa kullanıcı adı ve/veya şifre yanlış demektir.

Kullanıcı adı ve şifreyi kontrol etmek için Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Yönet > Webmail Login alanından Webmail’e giriş yapılır.

Webmail’e girişte sorun yaşıyorsanız Mail Hesaplarım sayfasından e-posta adresi adını doğru yazdığınızı kontrol edebilir, şifre yenilemek için Düzenle butonuna tıklanır.

Gelen/Giden sunucusu hatalı yazılmış olabilir

Gelen sunucusu ile ilgili giriş hatası ve/veya giden sunucusu ile ilgili e-posta gönderme hatası veriyorsa sunucu adları tekrar kontrol edilir.

Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Yönet > E-posta Yapılandırması sayfasında kurulum için verilen sunucu bilgilerini doğru yazdığınıza emin olarak kontrol edilir.

Port bilgileri yanlış olabilir

Müşteri Paneli > Hizmetlerim > Yönet > E-posta Yapılandırması sayfasında kurulum için verilen port bilgileri Diğer Ayarlar > Gelişmiş alanındaki bilgiler ile aynı olmalıdır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir