Kullanıcı grupları, paylaşılan kaynaklara erişmek için alandaki belirli kullanıcı alt kümelerine izin vermek için kullanılır. Örneğin bir işletme, satış departmanı üyelerinin takvimlerini diğer ekip üyeleriyle paylaşmasını kolaylaştırmak isterse, alan yöneticisi tüm satış departmanı çalışanları için bir kullanıcı grubu oluşturacaktır.

Varsayılan olarak, düzenlenemeyen kalıcı kullanıcı grupları vardır:

  • Herkes – Alandaki tüm kullanıcılar bu gruba otomatik olarak aittir.
  • Yöneticiler – Bu alan adı için alan adı yöneticisi olarak işaretlenen tüm kullanıcılar bu gruba aittir.

Kullanıcı gruplarını görüntülemek için Alan Adı Ayarlarına tıklayınız. Ardından gezinti bölmesindeki Hesaplar‘a tıklayın ve açılan sayfada en sağda bulunan Kullanıcı Grupları’na tıklayınız. İçerik bölmesinde kullanıcı gruplarının bir listesi yüklenecek ve içerik panosu araç çubuğunda aşağıdaki seçenekler mevcut olacaktır:

  • Yeni – Yeni bir kullanıcı grubu oluşturur.
  • Sil – Seçilen kullanıcı gruplarını kalıcı olarak siler.

Bir Kullanıcı Grubu Oluşturmak

Bir kullanıcı grubu oluşturmak için Yeni düğmesini tıklamanız yeterlidir ve aşağıdaki seçeneklerle birlikte bir pencere açılır:

  • Ad – Kullanıcı grubu için belirlemek istediğiniz ad.
  • Kullanıcı– Kullanıcı grubuna eklemek istediğiniz bireysel kullanıcılar. Kullanıcı adını yazmanız yeterlidir.  Takma adlar bir Kullanıcı Grubuna eklenemez.