İçerik Filtreleme, alan düzeyinde, alandaki tüm kullanıcılar için belirli ölçütleri karşılayan eylemleri gerçekleştirmenin harika bir yoludur. Örneğin, belirli eklentilere sahip mesajları silmek için içerik filtrelerini kullanabilirsiniz (ör., Bir .exe uzantısına sahip ekler), belirli bir e-posta adresinden başka bir hesaba gönderilen iletileri yönlendirin veya belirli e-posta türlerinin konusunu değiştirin. İçerik filtreleri, iletileri belirli klasörlere taşıyarak e-postaları düzenlemek için en yaygın şekilde kullanılır. Bununla birlikte, içerik filtreleme oldukça esnektir ve kullanıcılara istediğiniz şekilde mesajlar filtrelemenizi sağlar.

Not: Alan adı içerik filtrelerinin değerlendirilmesi, hesaba özgü içerik filtrelerinin değerlendirilmesinden önce gerçekleşir.

Alan adı için içerik filtreleme ayarlarına erişmek için, ProMail’e Alan Adı Yöneticisi olarak giriş yapın ve Ayarlar simgesini tıklayın. Ardından İçerik Filtreleme’ye tıklayınız.

Yeni bir içerik filtresi eklemek için Yeni’ye tıklayın. Aşağıdaki seçenekler mevcut olacaktır:

Genel

  • İsim– Kuralı tanımlamak için seçilen dost isim.
  • Sipariş– İçerik filtreleri, göründükleri sırayla yürütülür. Buna ek olarak, bir içerik filtresi tetiklendiğinde ve bir iletide bir eylem gerçekleştirdiğinde, bu iletide başka bir içerik filtreleme işlemi gerçekleştirilmez. Bu alanda filtrenizin pozisyon numarasını girin.Girilen konum numarasında bir filtre zaten mevcutsa, halihazırda düzenlenmiş olan filtre bu konumu geçersiz kılacaktır ve mevcut filtreler buna göre ayarlanacaktır.
  • Eşleme Türü– İçerik filtresi başına birden çok koşul yapılandırılabildiğinden, ProMail, kuralın tetiklenmesi için tüm koşulların yerine getirilmesini veya yalnızca koşullardan birisini talep etme seçeneğini sunar. Bu listeden uygun seçeneği seçin.
  • Arama dizelerinde joker karakterleri etkinleştirme (* ve ?)– Joker fonksiyonunu etkinleştirmek için kaydırıcıyı sağa kaydırın. Joker karakterler, bir soru işaretinin (?) Tek bir karakteri temsil ettiği ve bir yıldız işareti (*) herhangi bir metni temsil ettiği belirli bir sözcüğü, deyimi veya karakteri değiştirmek için kullanılabilir. Örneğin, kullanıcı01@alanadı.com, kullanıcı02@alanadı.com ve kullanıcı03@alanadı.com adreslerini engellemek isterseniz, kullanıcı??@alanadı.com adresini girebilirsiniz. Tüm satış adreslerini engellemek istiyorsanız, bunun yerine satışlara * koymanız yeterlidir.

Koşullar

Kuralın eylemlerini tetikleyen kriterleri belirtmek için Yeni Koşul’a tıklayın. Seçilen her koşul için, teknik özellikleri ekleyebilir ve gerektiğinde gerekli bilgileri girebilirsiniz. Örneğin, ‘Kimden Adres’ filtrelemeyi seçerseniz, bir veya daha fazla e-posta adresi girebilirsiniz. ‘Belirli kelimeleri veya kelime öbeklerini’ filtrelemeyi seçerseniz, belirli bir metni girebilir ve bu metni bir e-postanın konusu, mesaj gövdesi, üstbilgisi vb.

Birçok durumda, Karşılaştırma seçimini değiştirerek, kriter öğesinin mantığını tersine çevirme yeteneğine de sahipsiniz. Örneğin, yalnızca belirli alanlardaki e-postaları kabul etmek istediğinizi düşünün. ‘Belirli alanlardan’ koşulunu seçip Karşılaştırma alanını ‘Eşleşmiyor’ olarak ayarlayın. Alandan girdiğinizle eşleşmeyen alanlardan gönderilen tüm mesajlar silinebilir.

Not: Girilecek bir değer gerektiren bir koşul seçerseniz ve alan boş bırakılırsa, ProMail bu kuralı dikkate almaz.

Koşul Koşullarına göre ayrılan aşağıdaki koşullar vardır:

Adresten

  • Belirli adreslerden
  • Belirli alanlardan
  • Güvenilir gönderenlerden

Belirli Kelimeler veya Deyimler İçeriyor

  • Konu
  • Vücut
  • Konu veya vücut
  • Adresten
  • Adrese
  • E-posta başlığı
  • Mesajın herhangi bir yerinde

Adrese

  • Belirli adreslere
  • Belirli alanlara
  • Sadece bana
  • Adresim alanım
  • Adresim alana değil
  • Adresim, veya cc alanında

Ekler

  • Herhangi bir ek var
  • Belirli dosya adları
  • Belirli uzantılar
  • Belirli boyutta

Diğer

  • Yüksek öncelikli olarak işaretlendi
  • Normal öncelik olarak işaretlendi
  • Düşük öncelikli olarak işaretlendi
  • Mesaj otomatik (dönüş adresi yok)
  • Gönderen kimliği doğrulandı
  • Mesajın boyutu
  • Boyut altında mesaj
  • Tarih aralığında alındı
  • Belirli bir sunucudan gönderilir (IP adresine göre)
  • Spam olasılığı

Eylemler

E-posta, içerik filtresi koşullarını tetiklediğinde ne yapılması gerektiğini belirlemek için Yeni Eylem’e tıklayın. Not: Girilecek bir değer gerektiren bir eylem seçerseniz ve alan boş bırakılırsa, ProMail bu kuralı dikkate almaz.

Aşağıdaki eylemler kullanılabilir:

  • Mesajı sil– Mesajı Gelen Kutunuza asla ulaşmayacak şekilde siler. Not: İçerik filtrelemesiyle silinen iletiler kurtarılamaz.
  • Mesajı yeniden yönlendir– Mesajı başka bir e-posta adresine iletir. ‘İletiyi kopyala’ seçeneğinin tersine, bu seçenek e-postanın bir kopyasını kendi hesabınızda saklamaz.
  • Geridönen ileti – İletinin geri döndüğünü belirten e-postanın göndericisine bir ileti gönderir. Silmeyi seçmediğiniz sürece iletinin size teslim edildiğini unutmayın. Not: Sistem yöneticisi zıplamayı devre dışı bırakmışsa, bu seçenek silme eylemiyle aynı işlevi görür.
  • Mesajı taşı– Gelen mesajı açılan listeden seçtiğiniz klasöre gönderir. Not: Daha sonra bu klasörü siler ve içerik filtresini etkin bırakırsanız, eylem tetiklendiğinde filtre otomatik olarak klasörü oluşturur.
  • Üstbilgi Ekle– Gelen iletide, Outlook veya başka bir e-posta istemcisi aracılığıyla ek filtreleme yaparken yararlı olabilecek bir e-posta başlığı ekler. Üstbilgiler “X-bazı kullanıcı ismi: değer” gibi biçimlendirilmelidir
  • Önek konusu– E-postanın konu satırına bir önek ekler. Bu, metin satırında belirttiğiniz metni içerecek şekilde konu satırı değiştirileceği için e-postaları kategorilere ayırmak için kullanışlıdır.
  • Mesajı kopyala – Mesajınbir kopyasını başka bir e-posta adresine yönlendirir ve mesajın bir kopyasını hesabınıza da bırakır.
  • Okundu olarak işaretle – İletileri okundu olarak işaretler, yani gelen kutunuzda veya okunmamış olarak başka bir klasörde görünmez.
  • Öncelik Ayarla– İletinin önceliğini otomatik olarak yükseltir. Örneğin, bir VIP’den mesaj gönderen bir içerik filtresi oluşturursanız, iletinin önceliğini önemini belirtmek için Yüksek olarak da ayarlamak isteyebilirsiniz.
  • Bayrak mesajı– Mesajı takip için otomatik olarak işaretler. Bu, içerik filtreniz tarafından gerçekleştirilmiş iletileri bulmanızı kolaylaştırır.