Paylaşılan Kaynaklar bölümünde, Alan Adı Yöneticileri belirli bir alanın kullanıcıları için paylaşılan takvimler oluşturabilir. Örneğin, bir departmanın tatil programını veya şirket tatillerini izlemek için bir takvim oluşturulabilir ve tüm kullanıcılar tarafından paylaşılabilir. Yöneticiler, bu bölümü, randevuları planlarken kullanıcılara daha iyi organizasyon sağlayan konferans odaları oluşturmak için de kullanabilir.

Bir alan adının Paylaşılan Kaynaklarını görüntülemek için, Alan Adı Yöneticisi olarak ProMail’e giriş yapın ve Alan Adı Ayarları bölümüne gitmek için Menü simgesini kullanın. Ardından gezinme bölmesinde Paylaşılan Kaynaklar’a tıklayınız.

Alan adınızdaki kullanıcılar için paylaşılan bir kaynak oluşturmak için Yeni’yi tıklayın. Aşağıdaki seçenekler mevcut olacaktır:

Ayrıntılar

Ayrıntılar sekmesinde, paylaşılacak kaynak türünü seçersiniz: Takvim veya Konferans Odası.

  • Ad– Kaynağın adı. Not: Bu kaynak bir konferans odası olacaksa, kaynağı oda adı ile aynı şekilde adlandırmak en iyisidir. Örneğin, Güney Konferans Salonu veya Ana Salon.
  • Tür– Eklenen kaynağın türü. Şimdilik sadece Takvim mevcut.
  • Kaynak bir konferans odasıdır– Kaynağı konferans odası olarak atamak için kaydırıcıyı sağa kaydırın. Paylaşılan bir kaynağı konferans odası olarak eklediğinizde, konferans odasına erişim izni olan herkes, oluşturdukları herhangi bir etkinliğe ekleyebilir. ProMail kullanılabilirliği kontrol eder ve herhangi bir çakışma bulunursa, etkinlik oluşturma penceresinde görüntülenir. Olay koordinatörleri, anlaşmazlığı gidermek için yeni bir gün ve / veya zaman seçmek zorunda kalacaklar. NOT: Gerçek paylaşılan takvimlerden farklı olarak, paylaşılan konferans odaları yeni etkinlikler oluşturma dışındaki kullanıcılar için uygun bir paylaşılan takvim olarak gösterilmez.

İzinler

İzinler sekmesinde, kaynağa erişmesi gereken kullanıcıları ve ne tür erişime sahip olması gerektiğini gireceksiniz.

  • Kullanıcılar– Sadece hesabın kullanıcı adını girin. (Örneğin, kullanıcı hesabı için “kullanıcıadı@örnek.com”, “kullanıcıadı” girersiniz.)
  • Kullanıcı Grupları– Kullanıcı Grupları, alandaki belirli kullanıcı alt kümelerine izin vermek için oluşturulabilir. Varsayılan olarak, iki grup her zaman kullanılabilir: Herkes ve Yöneticiler. Ek kullanıcı grupları oluşturmayla ilgili daha fazla bilgi için lütfen Kullanıcı Grupları sayfasını ziyaret edin.
  • Erişim– Kullanıcı veya kullanıcı grubu için erişim türünü seçin:
    • Yok– Bu seçenek izin ayarları için bir ihtar olarak davranabilir. Örneğin, Yönetici kullanıcı grubuna erişim sağlıyorsanız, Kullanıcı Adlarını Kullanıcı alanına girerek ve erişim için Yok’u seçerek bu Yöneticilerin bir veya daha fazlasını atlayabilirsiniz.
    • Sadece Okunabilir– Bu seçenek, kullanıcıların paylaşılan verileri görmelerine izin verir ancak öğeyi düzenleme olanağına sahip değildir.
    • Tam Kontrol– Bu seçenek, kullanıcıların paylaşılan verileri tamamen düzenlemesine izin verir.